نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:11

رئیس کل دادگستری: دفاتر قضایی استان تهران ارزیابی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دسترسی آسان و راحت مردم به خدمات قضایی پیگیری شده و وضعیت دفاتر خدمت قضایی استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران ظهر امروز هم‌زمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه در صدر یک هیئت قضایی متشکل از معاونان قضایی در شهرستان شهریار حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان تهران در سفر نیم روزه خود به شهرستان شهریار با حضور در گلزار شهدای امامزاده اسماعیل(ع) شهریار، به شهدا ادای احترام کرد و در ادامه با حجت‌الاسلام سید حسین حسینی نوری امام جمعه شهریار دیدار کرد.

القاصی در این دیدار قرابت بیش از پیش با مردم و تسهیل دسترسی شهروندان به مسئولان قضایی را 2 اولویت دادگستری کل استان تهران در دوره تحول و تعالی ذکر کرد و در همین زمینه از برگزاری میز خدمت در حوزه‌های قضایی استان تهران به‌منظور حل مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان به‌مناسبت هفته قوه قضاییه خبر داد.

 

وی با تأکید بر اینکه اهتمام دستگاه قضا در جهت افزایش بیش از پیش ارتباط با مردم است اظهار کرد: مدیران و مسئولان در قامت خدمت‌گزاران مردم باید این حس را در شهروندان به‌وجود آورند که نسبت به مشکلات و مسائل آن‌ها دغدغه‌مند هستند و در جهت حل آن‌ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حذف واسطه‌ها از میان مسئولان و مردم افزود: از هیچ مدیر و مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پذیرفته نیست که خود را جدای از مردم بداند؛ چرا که مدیران و مسئولان شأنی جز خدمتگزاری برای مردم ندارند.

برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهریار

القاصی در ادامه حضور خود در شهرستان شهریار، در حاشیه برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهریار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توانستیم حرف مردم را به طور مستقیم در نماز جمعه بشنویم و متعهد هستیم تمام این درخواست‌ها را پیگیری و بررسی کنیم.

وی گفت: برخی از درخواست‌های مردم جهت تسریع در رسیدگی‌ها، اعاده دادرسی نسبت به احکام صادر شده و پیرامون حقوق عامه بود که دستورات لازم به مسوولان صادر شد.

 

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: دسترسی آسان و راحت به دفاتر خدمات قضایی و پلیس +۱۰ که از لحاظ فیزیکی نامناسب بودند با تشکیل تیم ویژه مورد پیگیری قرار گرفت تا رسیدگی انجام شود.

وی گفت: وضعیت دفاتر خدمت قضایی استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا اصلاحات و تغییرات لازم در جهت تسهیل دسترسی مردم انجام شود.

القاصی به موضوعات مطرح شده مانند تخفیف مجازات برخی پرونده‌ها و تجدید نظر پرونده‌های طولانی و دقت بیشتر در دستگیری متهمین متواری در میزخدمت اشاره کرد و گفت: دستورات لازم در دستگیری متهمین متواری که شاکی دارند داده شد تا با انجام فرایند دادرسی صورت گیرد و در تلاش هستیم که بخشی از خواسته‌ها و مطالبات مردم که مطرح شده به درستی انجام شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303960

مهمترین اخبار ایران و جهان: