نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:46

سود تسهیلات اشتغال‌زایی باید کاهش یابد

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان ۶۶۰ میلیارد تومان مخصوص ایجاد اشتغال به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد اما سود ۲۳ درصد برای مردم دل‌پذیر نیست و تقاضا می‌شود در صورت امکان یارانه سود برای ترغیب واحدها ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدکاظم منزوی عصر امروز در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت استان در سیستم آبیاری نوین و انتقال پساب و طرح الگوی کشت جزو فعالیت‌های ویژه بوده است. 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توسعه مراودات تجاری، ارتباط خوب با وزارت خارجه، استفاده از ظرفیت مراوده با کشورهای خارجی، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، رصد و پایش کالاهای اساسی در ۲ طرح کالابرگ الکترونیکی و هوشمندسازی گندم و آرد از برنامه‌های انجام شده است. 

وی افزود: در سال گذشته ۹۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان صورت گرفته است؛ طبق رصدهای انجام‌شده سه برابر ظرفیت محصولات ما از طریق استان‌های دیگر صادر می‌شود. 

منزوی ادامه داد: استفاده از منابع بانکی به صورت بهینه، مدیریت مخاطرات و اختلالات اقتصادی، توجه به مشکلات واحدهای صنعتی، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، بهبود محیط کسب و کار و ارتقای معیشت مردم جزو وظایف اصلی ماست که در تلاش هستیم به بهترین نحو انجام دهیم. 

وی تصریح کرد: ایجاد یک مجتمع دامداری یا گلخانه در هر شهر، تقویت بازار کار در استان، استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری وزارت کار و دستیابی به دانش این شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه صادرات استان بخشی از اهداف است. 

منزوی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان ۶۶۰ میلیارد تومان مخصوص ایجاد اشتغال به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد اما سود ۲۳ درصد برای مردم دل‌پذیر نیست و تقاضا می‌شود در صورت امکان یارانه سود برای ترغیب واحدها ارائه شود. 

وی با اشاره به اینکه برنامه اصلی توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی برای اشتغال در مناطق محروم است، ادامه داد: کمک مالی و نرم‌افزاری به چند زنجیره تولید در استان در دستور کار قرار گیرد تا بتوان توسعه استان را تسریع کرد. 

منزوی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ دیر ابلاغ شد، اظهار داشت: انتطار می‌رود مدت پرداخت تسهیلات افزایش یابد تا طرح‌ها با آرامش بیشتری بررسی شوند. 

وی در پایان گفت: صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران بازوهای تامین مالی هستند اما جوابگوی ظرفیت‌های ایجاد شده در استان نیستند و منابع این‌ها باید افزایش یابد. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303016

مهمترین اخبار ایران و جهان: