نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 14:03

طرح وارنیش فلوراید تراپی ۹ هزار دانش آموز جمی اجرا می‌شود

بوشهر- معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: طرح وارنیش فلوراید تراپی برای ۹ هزار و ۲۷۵ نفر از دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ سال در شهرستان جم انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه قلاوند ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز طرح وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و اظهار داشت: این طرح از ابتدای تیرماه سال جاری برای تمامی دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ ساله در شهرستان جم انجام می‌گیرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۲۷۵ نفر دانش‌آموز در این طرح به‌صورت کاملاً رایگان فلوراید تراپی می‌شوند، افزود: بر اساس این طرح، دانش‌آموزان به همراه والدین با مراجعه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت، خدمت وارنیش فلوراید را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی افزود: فلوراید مایعی چسبناک و غلیظ است که بدون بی‌حسی و درد، توسط مراقبین سلامت و بهورزان با یک برس کوچک بر روی دندان‌های کودک مالیده و باعث حفظ سلامتی و افزایش مقاومت دندان در برابر پوسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید قبل از وارنیش فلوراید تراپی مسواک بزنند و توصیه می‌شود حداقل ۲ ساعت بعد از وارنیش چیزی نخورد و بعدازآن نیز از غذای نرم و آبکی استفاده کند و همچنین تا ۲۴ ساعت پس از وارنیش از مسواک و نخ دندان استفاده نکنند تا ماده وارنیش روی دندان باقی بماند.

قلاوند از اجرای این طرح با همکاری اداره آموزش‌وپرورش شهرستان جم خبر داد و گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید در دو نوبت و به فاصله زمانی ۶ ماه وارنیش فلوراید را دریافت کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت جم از اهمیت بالای این طرح برای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در آینده گفت و افزود: دانش‌آموزانی که مشکل پوسیدگی دندان داشته باشند، پس از وارنیش از سوی مراقبان سلامت و بهورزان به مراکز مشخص‌شده ارجاع داده می‌شوند و با استفاده از تعرفه گروه هدف از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292660

مهمترین اخبار ایران و جهان: