نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 09:34

تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در هوراند

تبریز- معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان هوراند براثر برخورد با خودرو تلف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داود غنی پور اظهار داشت: این حادثه به علت کم توجهی راننده خودرو در سه راهی روستای مینجاب هوراند اتفاق افتاد.

غنی پور گفت: در پی گزارش مأموران انتظامی محور هوراند به آبش احمد بلافاصله همکاران به محل اعزام و متأسفانه با لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای حدود ۲ ساله که بر اثر برخورد با وسیله نقلیه نامعلوم در محل تلف شده بود مواجه شدند.

وی با بیان اینکه لاشه به وسیله دامپزشک معاینه و علت مرگ برخورد با وسیله نقلیه تشخیص داده شد، افزود: پس از تهیه نمونه بیولوژیک حیوان تلف شده در محل مناسب با رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی دفن شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از کلیه شهروندان تقاضا کرد حین رانندگی در مسیرهای تردد حیات وحش و زیستگاه‌های بکر به ویژه در مواقعی که دید محدود بوده یا هوا تاریک است احتیاط را رعایت کنند و در مواقع برخورد با حیات وحش یا مشاهده وضعیت اضطراری با نزدیک ترین واحد حفاظت محیط زیست تماس گرفته یا مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309760

مهمترین اخبار ایران و جهان: