نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 21:47

پرهیز از حاشیه اولویت اصلی استانداری کرمانشاه برای خدمت به مردم

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان نیازمند کار جهادی و عالمانه است، گفت: پرهیز از حاشیه اولویت اصلی استانداری کرمانشاه برای خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری سه ساعته با اصحاب رسانه که با حضور معاونین استاندار کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رویکردهای مختلفی از سوی افراد مختلف برای پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه وجود دارد اما رویکرد مدیریت ارشد استان استفاده از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور است.

وی افزود: به عنوان مثال دفاع مقدس را به ۲ صورت می‌توان به آن پرداخت که صورت اول پرداختن به سختی‌ها و دردها و رنج‌های مردم استان است اما صورت دوم آن پرداختن به ایستادگی و مقاومت مردم این دیار در مقابل دشمنان است که اجازه ندادند وجبی از خاک این سرزمین توسط دشمن تصرف شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انتقاد موجود برای انتصاب مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: باور ما بر این است که کرمانشاه باید به دست کرمانشاهیان اداره شود زیرا این مردم استان هستند که دلسوزتر از سایر افراد هستند اما در مجموع باید گفت که به صورت کلی روند تغییر مدیران در کشور کند است.

صحرایی بیان کرد: برای مدیریت استان کرمانشاه تغییرات کلی مدیران مد نظر نیست اما عملکرد تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد و درصدد آن هستیم که بیشترین بازدهی را داشته باشیم و همچنین انتخاب مدیران اجرایی توسط وزارتخانه‌ها طولانی است.

وی با اشاره به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد مدیریت ارشد استان، گفت: اولویت اصلی ما در استان کرمانشاه پرهیز از حاشیه و خدمت به مردم است و در این راستا از ظرفیت تمام افراد در چهارچوب قانون بهره خواهیم گرفت و از حق خود برای آن قسمت از صحبت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی عبور می‌کنم زیرا فرصت خدمت اندک است و هم افزایی برای پیشرفت استان در اولویت قرار دارد.

رشد ۳۰ برابری جذب اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور طی ۴ ماه اخیر

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مصوبات سفر رهبر انقلاب و رئیس جمهور به استان مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در این سفرها نیازسنجی، فرصت‌ها و چالش‌های استان مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن تصمیمات لازم اتخاذ شده است و همچنین برای مدیریت بهتر استان بودجه سال گذشته و امسال ارزیابی و سوالات ده گانه از مدیران پرسیده شده است.

صحرایی با عدم رضایت از تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، افزود: از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تخصیص یافته در بخش تسهیلات در چهار ماه گذشته تنها ۸۹ میلیارد تومان پرداخت شده بود که اکنون با رایزنی صورت گرفته به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با رشد ۳۰ برابری رسیده است.

به گفته وی باید به صورتی برنامه‌ریزی و عمل کنیم که از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور نهایت بهره برداری لازم را داشته باشیم تا در سفر بعدی آیت الله رئیسی بتوانیم از فرصت‌های جدید استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن از دیگر اقداماتی است که طی ۶ ماهه گذشت در اولویت قرار گرفت و از تأمین ۱۰ درصدی زمین اکنون ۱۰۰ نیاز استان کرمانشاه تأمین شده است و طی تفاهم نامه جدید با بنیاد مسکن مجتمع جدید پنج هزار و ۴۰۰ واحدی مسکن مهر کرمانشاه مجدد فعال خواهد شد.

صحرایی با اشاره به بازگشایی مرز مسافری شوشمی، اضافه کرد: بازگشایی این مرز که از وعده‌های دولت سیزدهم به اورامانات بود هفته گذشته محقق شد که با کار جهادی دستگاه‌های اجرایی انجام گرفت و سایت موقت این مرز تأسیس شد و مورد استقبال مردم عراق و استان حلبچه قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در ادامه انتصابات مدیران استان کرمانشاه طی روزهای پیش رو معرفی فرماندار جوانرود را خواهیم داشت و در این مسیر از نظر مشورتی نماینده مردم منطقه نیز استفاده کرده‌ایم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: گردشگری بر اساس بررسی‌های صورت گرفته یکی از موضوعاتی است که می‌تواند منجر به رونق اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های لازم شود اما نباید در این مسیر واقعیت‌ها را فراموش کرد زیرا طی سالیان گذشته مانند شهرهایی مثل اصفهان و شیراز به گردشگری کرمانشاه توجه نشده است.

صحرایی با اشاره به ساخت نیروگاه جدید برق در استان کرمانشاه، تصریح کرد: نیروگاه جدید برای ایجاد صنایع جدید در استان کرمانشاه احداث می‌شود و در این نیروگاه از تجهیزات جدید بهره خواهیم گرفت و حتماً الزامات زیست محیطی را لحاظ خواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322760

مهمترین اخبار ایران و جهان: