نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 22:57

مسؤولان بعثه رهبر معظم انقلاب در مکه، هتاکی به کلام الهی درسوئد را محکوم کردند

اعضای هیأت علمی بعثه مقام معظم رهبری در مکه، هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای هیأت علمی بعثه مقام معظم رهبری در مکه گفت: قرآن خود درخواست کرده تا نظیر آن را بیاورند، ولی حتی با استفاده از فناوری‌های هوشمند در مقابل تحدی طلبی قرآن شکست خوردند و ناتوانی‌شان به اثبات رسید و دریافتند این سخنان بی‌مانند، کلام الهی است. نه مبارزه نرم مانند کار احمقانه سلمان رشدی و نه ستم سخت مانند کار احمقانه در اروپا نمی‌تواند کلام خداوند را خاموش کند.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با اشاره به اینکه نمونه‌ای از بعد بین‌المللی فعالیت‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) تبلیغ دین توسط افرادی بود که به کشورهای مختلف اعزام شدند، اظهار داشت: آنهایی که فعالیت‌های بین‌المللی را ضروری نمی‌دانند با روش پیامبر آشنا نبوده و از آن آگاهی ندارند.

وی سپس وظایف و مسئولیت‌های اصلی هیأت علمی بعثه مقام معظم رهبری را برشمرد و برگزاری محافل انس با قرآن به شیوه‌های مختلف را اقدامی هوشمندانه دانست و به حاضران توصیه کرد که در جمع نخبگان به طرح مباحث علمی قرآنی بپردازند.

کاهش عوامل خدمتگزار حج

سرپرست حجاج ایرانی فعالیت کمیته‌های هیأت علمی در طول سال را اقدامی لازم دانست و با اشاره به تصمیم عربستان مبنی بر کاهش عوامل خدمتگزار به نسبت یک در صد جمعیت زائران هر کشور، تصریح کرد: پیگیری و آسیب‌شناسی اینگونه موارد ضروری است.

وی به اقدام صورت گرفته برای کاهش عوامل اعزامی در حج ۱۴۰۲ اشاره و با تأکید بر اینکه در شیوه‌های گذشته باید تحول ایجاد کرد، گفت: در حج امسال در برخی بخش‌ها با تلاشی که صورت گرفته است حتی تا ۳۰ درصد افزایش فعالیت‌ها را تاکنون شاهد هستیم. در شرایط امروز باید هدفمند تلاش و روش‌های جدید را تجربه کرد و در حق زائر کوتاهی نکرد.

حجت‌الاسلام نواب گفت: ارتباط بخش‌های مختلف با هیأت علمی بعثه باید قبل از حج و در طول سال برقرار شود و محتوای لازم تولید و در اختیار آنان قرار گیرد. امروزه امکانات فراوانی در اختیار هیأت علمی و مخاطبان قرار دارد که می‌تواند در ارائه محتوا به مخاطب مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس هیأت علمی بعثه قرآن سوزی در سوئد را محکوم کرد

در ادامه این نشست آیت‌الله مروی رئیس هیأت علمی بعثه، قرآن سوزی توسط برخی شخصیت‌های خود فروخته با هماهنگی دولت سوئد را محکوم کرد و نتیجه آن را عکس‌العمل کشورهای اسلامی و اعتلای کلمةالله دانست.

وی همچنین از فعالیت‌های هیأت علمی در حج ۱۴۰۲ و تشکیل کمیته‌های مختلف برای تولید محتوا گزارش داد و پیشنهاداتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام منصور میراحمدی، معاون بین‌الملل بعثه نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با هیأت علمی، بر مشارکت فعال این هیأت در برنامه‌های مختلف و استفاده مناسب از این ظرفیت تأکید و خاطرنشان کرد که طرح تعمیق علمی باید در متن کار بین‌الملل قرار گیرد.

واکنش موسوی مطلق به قرآن‌سوزی

همچنین حجت‌الاسلام موسوی مطلق، استاد اخلاق در واکنش به قرآن سوزی، گفت: قرآن را هم بسوزانید صاحب قرآن اینقدر مهربان است که دیر یا زود همه در مقابل عظمت این کتاب زانو خواهید زد و دنیا را هدایت خواهد کرد، چنانچه می‌بینید امروزه پر استقبال‌ترین کتاب در دنیا قرآن است. قرآن نور است نمی‌سوزد، شما همه جایتان سوخته چون قرآن مقابل افکار خبیث شماست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323260

مهمترین اخبار ایران و جهان: