نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 00:20

وجود اولین صنعت شهرنشینی ناحیه خزری در گوهرتپه بهشهر

بهشهر- فرماندار بهشهر به قدمت ۱۴ هزار ساله گوهرتپه اشاره گرد و گفت: اولین صنعت شهرنشینی ناحیه خزری در این منطقه وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر میرزایی شامگاه پنجشنبه در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اهداف برنامه‌ای پیگیری و به چشم‌انداز هدف این شهرستان برسیم.

وی ادامه داد: تمام امور حوزه گردشگری به دلیل جایگاه شهرستان بهشهر در سطح استان که در تمام زمینه‌ها ظرفیت فراوان دارد را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

میرزایی با اشاره به اینکه ۳ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به ظرفیت‌های شهرستان به صورت برنامه چشم‌انداز در دستور کار قرار گیرد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار در بهشهر باید مجموعه فرمانداری در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهایت همکاری را با این اداره کل داشته باشد.

فرماندار بهشهر با اشاره به قدمت بیش از ۱۴ هزار سال، اواخر پارینه سنگی و اوایل نوسنگی، افزود: اولین صنعت شهرنشینی ناحیه خزری در گوهرتپه و در غارنشینی درغار هوتو و کمربند داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه آثار و ابنیه دوره صفویه این شهرستان را به اصفهان دوم شهره کرده است، گفت: جنگل‌های غنی هیرکانی و ۷۶ نوع پوشش گیاهی در این شهرستان وجود دارد و با توجه به جنگل، اقلیم، جلگه و دریا در شهرستان، تنوع خاصی به آن بخشیده است.

میرزایی خواستار توسعه گردشگری کشاورزی در شهرستان بهشهر شد و در خصوص طرح جامع عباس آباد و میانکاله خواستار ارائه این طرح شد، افزود: طرح جامع عباس‌آباد باید به فرمانداری برای ارائه نظرات و پیشنهادات ارسال شود.

وی خواستار بازنگری کتابچه توسعه گردشگری شهرستان شد و گفت: با توجه به همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان باید یک مجموعه کامل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه شهرستان برنامه‌ریزی و آماده شود.

میرزایی از مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در خصوص ثبت ملی بهشهر شهر گلیچ و صدور بوم‌گردی در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339516

مهمترین اخبار ایران و جهان: