نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 08:15

افزایش تولیدات گلخانه‌ای لرستان از ۱۲ به ۱۸ هزار تن

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با تکمیل سازه و شروع به کشت ۳۱ هکتار گلخانه در حال احداث، تولید محصولات گلخانه‌ای استان از ۱۲ هزار تن به ۱۸ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

محمد حسن کیانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره اینکه در حال حاضر ۸۰ هکتار گلخانه فعال در استان وجود دارد، عنوان کرد: درصورتی که ۳۱ هکتاری هم که در قالب تسهیلات تغییر کاربری گرفته به سرانجام برسد، سطح گلخانه‌های استان به ۱۰۳ هکتار می‌رسد‌.

وی گفت: با تکمیل سازه و شروع به کشت ۳۱ هکتار گلخانه در حال احداث، تولید محصولات گلخانه‌ای استان از ۱۲ هزار تن به ۱۸ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان سطح گلخانه‌های استان ظرف یکسال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کیانی‌فر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم گلخانه‌های استان را حدود ۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بهره‌وری مناسب آب و انرژی و افزایش عملکرد محصولات گلخانه‌‌ای که گاهی ۲۰ برابر عملکرد کشت در فضای باز است، باعث شده کشت گلخانه‌ای توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی کیفیت محصولات گلخانه‌ای استان به ویژه گوجه و فلفل دلمه‌ای را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کیفیت بالای محصولات گلخانه‌ای لرستان باعث شده تولیدات استان همواره مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281760

مهمترین اخبار ایران و جهان: