نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 14:48

تاکید استاندار تهران بر لزوم بازنگری وضعیت نگهداشت معتادان متجاهر

استاندار تهران بر لزوم بازنگری وضعیت نگهداشت معتادان متجاهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با اشاره به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باید موضوعات و فعالیت‌های مربوط به شورا در این روز دیده شده و افکار عمومی با آن آشنا شوند.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در روند پذیرش معتادان متجاهر عنوان کرد: پیش‌بینی چگونگی کنترل اولیه نگهداری معتادان ضروری است و باید دستورکار جدیدی در این زمینه پیگیری شود. 

استاندار تهران در مورد هزینه‌ها و منابع مدنظر نگه داشت معتادین متجاهر ابراز کرد: در این زمینه اشکالات ساختاری وجود دارد و باید برآورد صحیح داشته باشیم که جامعه هدف چند نفر هستند و سرانه هر کدام چه مقدار می‌باشد و معلول‌ها باید در هر سه گام در برآورد اولیه تا سطح گسترش و شکل‌های مختلفی که نشر و توزیع مواد مخدر در استان تهران ایجاد می‌شود، شناسایی شود. 

فخاری سپس گفت: حقوق انسانی معتادین نیز در مراحل مختلف به خصوص مرحله بازپروری باید مدنظر قرار گیرد، همچنین بازدید میدانی از مراکز نگهداری معتادین صورت گیرد تا وضعیت آن‌ها و تشریح درست موضوع انجام شود و در این زمینه همه دستگاه‌ها باید سهم خود را بپذیرند و نقش‌آفرینی درستی داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282916

مهمترین اخبار ایران و جهان: