نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:29

گلایه مردم از کمبود گاز مایع و پاسخ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت : کمبود گاز مایع در استان وجود ندارد مردم باید از طریق ثبت نام در سامانه سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی نسبت به تامین گاز مایع مورد نیاز خود اقدام کنند.

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛  سعید جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک پیرامون وضعیت گاز مایع در استان و برخی گلایه‌های مردمی مبنی بر کمبود گاز مایع گفت: کمبود گاز مایع در استان وجود ندارد مردم باید از طریق ثبت نام در سامانه سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی نسبت به تامین گاز مایع مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گاز مایع بدون هیچ محدودیتی و به نرخ دولتی در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و مشکلی بابت تامین گاز مایع نیست و مردم می‌توانند با ثبت در این سامانه به هر میزان که نیاز دارند نسبت به خرید گاز اقدام کنند.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت: طبق بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲  نفت سفید و گاز مایع بر اساس زیرساخت‌های الکترونیکی و از طریق ثبت نام در سامانه سدف در اختیار متقاضیان و مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت، بر این اساس فراخوان عمومی و اطلاع رسانی در این خصوص انجام و از مصرف کنندگان گاز مایع درخواست شده در سامانه ثبت نام کنند تا از طریق این زیرساخت فراورده نفتی گاز مایع به آنها ارایه شود.

جمشیدی بیان کرد: با اجرای این طرح، توزیع گاز مایع از طریق کارت بانکی سرپرستان خانوار که در سایت جدید تجارت آسان  ثبت شده است، اجرایی خواهد شد، صورت می‌گیرد و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری، با مراجعه به سایت جدید تجارت آسان در این سامانه ثبت نام کنند و  سیلندر گاز مایع موردنیاز خود را با نرخ مصوب وزارت صمت از طریق دستگاه کارتخوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی گفت: مدیریت مصرف، جلوگیری از فروش گران‌تر قیمت مصوب دولتی گاز مایع توسط فروشندگان و جلوگیری از انحراف خارج از شبکه،  شفاف‌سازی و اصلاح فرآیندهای تخصیص سوخت در حوزه‌های مختلف و... از مزیت‌های این طرح است.

جمشیدی سامانه سدف را گامی موثر برای ثبت درخواست متقاضیان سوخت گاز مایع ذکر کرد و از صاحبان صنایع، اصناف، شرکتهای تولیدی و بخش کشاورزی خواست برای درخواست‌های گاز مایع خود از طریق سامانه سدف اقدام کنند.

به گفته وی  این سامانه برای استفاده بخش‌های گوناگون از جمله صنایع کشاورزی، معادن، اقتصادی، تولیدی و غیره ایجاد شده است و همه این مصرف کنندگان می توانند درخواست خود را از طریق سامانه فوق ارائه دهند.
پایان پیام/ 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283316

مهمترین اخبار ایران و جهان: