نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 12:43

۸ مزرعه پرورش ماهی خاویاری در دهه فجر راه اندازی می شود

گرگان- مدیر کل شیلات گلستان گفت: در دهه فجر امسال هشت مزرعه پرورش ماهی خاویاری در قالب خانگی و صنعتی در شهرستان های مختلف راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری صبح دوشنبه در نشست گروه خبری فجر اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۲۷ پروژه در بخش پرورش میگو، ماهی خاویاری و چاه‌های آب کشاورزی کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد هشت مزرعه ماهی خاویاری به ظرفیت ۳۰۰ تن مربوط است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: در سال جاری هزار و ۸۰۰ تن میگو از استان گلستان صادر شده که رقمی معادل ۹ میلیون دلار برای گلستان ارزآوری داشته است.

جباری ادامه داد: با توجه به اینکه امسال با درایت رهبر معظم انقلاب به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شد، بر مسئولان و کارشناسان وظیفه است در مسیر فرمایشات معظم له گام برداریم و همت خود را در راستای افزایش تولید به کار ببندیم.

وی با اشاره به عملکرد استان در تولید ماهیان گرمابی، تصریح کرد: سال جاری ۲۰ هزار تن ماهی گرمابی در مزارع استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده این رقم به ۳۰ هزار تن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات گلستانگفت: براساس مطالعات انجام شدهه شیلات گلستان، با بهره‌برداری از مجموع دو فاز در مجتمع میگو گمیشان، به مساحت ۱۰ هزار هکتار طی برنامه‌ای تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992560

مهمترین اخبار ایران و جهان: