نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 14:53

۹ دی به نماد مسئولیت‌شناسی و خواری دشمن ایران اسلامی تبدیل شد

کرج- امام جمعه کرج گفت: نهم دی‌ماه به نماد مقاومت، مسئولیت‌شناسی، تکلیف‌گرایی، حرمت شناسی از عاشورا، امید به انقلاب و خواری دشمن ایران اسلامی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: برخی از خطوط قرمز نظام عبور و به اسم مکتب امام (ره) فتنه ایجاد کردند، آنها به نام اصلاح برای تغییر نظام آمده بودند.

وی بیان کرد: در آن زمان جریان دشمنان خارجی، ضد انقلاب‌ها و جریان‌های خاص در کنار هم قرار گرفتند و حتی چهره‌های شاخص انقلاب که خود را پیرو خط امام خمینی (ره) می‌دانستند در فتنه ۸۸ چهره جدیدی از خود نمایش دادند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: جریان فتنه با تظاهر اعتقاد به امام (ره) در مقابل ولایت فقیه ایستاد و به کشور و نظام ضربه زد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها موضوع سیاست را به قدرت وابسته می‌دانند، افزود: سیاست جزئی از دیانت است و این دو جدایی ناپذیرند.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر تفکر سکولار غلبه کرد، گفت: برخی سعی داشتند با عملیات سخت به انقلاب ضربه بزنند و کاری از پیش نبردند و اکنون به عملیات نرم روی آورده‌اند.

وی اظهار کرد: سال ۸۸ عده‌ای به آشوب، ناامنی، تخریب اموال عمومی و حرمت‌شکنی نسبت به عاشورا دست زدند اما مردم هوشیار نهم دی‌ماه همان سال به خیابان‌ها آمدند تا این روز به نماد مقاومت، مسئولیت شناسی، تکلیف گرایی، حرمت شناسی از عاشورا، امید به انقلاب و خواری دشمن ایران اسلامی تبدیل شود.

امام جمعه کرج بیان کرد: شهید سلیمانی، سرداری در تراز انقلاب اسلامی بود و طرح‌های دشمن را به‌خوبی می‌شناخت و در مواقع مهم اقدامات به موقعی انجام داد تا اینکه دشمنان را منکوب و زمین گیر کرد.

وی متذکر شد: شهید سلیمانی، انسانی ولایی و ارتباط با ولی خدا و مردم و شناخت دشمن سه ویژگی مهم این شهید بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943816

مهمترین اخبار ایران و جهان: