نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 10:56

مطیعی: قرآن را هم در اغتشاشات اخیر مسخره کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: دشمنان اسلام در اغتشاشات اخیر، مغز جوانان را شست‌وشو داده و هجمه‌ای وارد کردند که حتی قرآن را مسخره کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در یادواره شهدای شهرک البرز شاهرود در مسجد الهادی (ع) این شهر که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد، با گرامیداشت شهادت امام هادی (ع) و یادبود ۶۵ شهید این شهرک و شهدای شهرستان شاهرود، ماه رجب را ماه دعا و استغفار توصیف و اظهار کرد: رجب، ماهی است که رحمت الهی فرو می‌ریزد و مقدمه‌ای برای ورود به ماه میهمانی خداست.

وی با اشاره به منزلت امام هادی (ع) افزود: حضرت علی‌النقی (ع) دو هدیه در ذخیره شیعه قرار داده است که اولین آن، زیارت جامعه کبیره بوده که نوعی امام‌شناسی است. زیارت غدیریه هم که علی‌شناسی محسوب می‌شود، برای ما به یادگار مانده است. امام راحل، ۱۵ سال در نجف هر شب ایستاده در حرم امام علی (ع)، زیارت جامعه کبیره خواندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) گفت: دنیا بازاری است که عده‌ای در آن نفع می‌برند و عده‌ای خسران می‌بینند و در آیات قرآن نیز خداوند تبیین و همراهی این آیات با کلام امام هادی (ع) را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: دنیا محل تجارت است؛ اما تجارت دعا و سود و این تجارت را شهدا بردند. خداوند در قرآن بیان می‌کند ما شما را به تجارتی هدایت می‌کنیم؛ برای رهایی از جهنم و آن ایمان به خدا و پیامبر اعظم (ص) است.

مطیعی با تأکید بر لزوم تقویت ایمان عملی و قلبی اظهار کرد: وقتی گناه انجام می‌شود، انسان از ایمان خارج می‌شود و در مقابل خدا می‌ایستد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: ایمان به خدا همراه با ایمان به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است و در اغتشاشات اخیر، مغز جوانان و عزیزان ما شست‌وشو داده و هجمه‌ای بر جامعه ما وارد شد که حتی قرآن را افترا و کذب دانستند و آن را مسخره کردند.

مطیعی، ایمان آوردن حقیقی و سودمند را همراه با مجاهدت با مال و جان در قرآن کریم مورد تأکید قرار داد و گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران با جان و مال مجاهدت کردند و شهدا گوی سبقت را از همه ما ربودند و در راه خدا جهاد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: شهدا نیازمند ما نیستند و ما با این مراس و یادبودها، خودمان را به آن‌ها وصل می‌کنیم. شهدا ما را دعوت کرده‌اند و بر ما احاطه دارند و نشست در مجلس شهدا، تداوم راه آنان و گرفتن پیام آن‌ها و عمل بدان است.

وی با اشاره به تأکید شهدا بر لزوم پشتیبانی از ولایت‌فقیه و حجاب و عفاف گفت: شهدا در تجارت‌خانه دنیا به‌خوبی تجارت کردند و خداوند در قرآن تأکید می‌کند که این مجاهدان با شهادت خود، تمام گناهانشان را آمرزیده دیدند و وارد بهشت می‌شوند.

مطیعی افزود: ما باید در تجارت دنیا، راه شهدا را برویم تا کامیابی بزرگ نصیب ما شود.

این یادواره به یادبود ۶۵ شهید شهرک البرز شاهرود ازجمله شهیدان مهدی صباغان، شهاب‌الدین ادریس‌آبادی، علی‌اکبر حیدری و علی‌اکبر اشرفی و به همت پایگاه شهید آوینی حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص)، امام جماعت و هیأت امنا مسجد و کانون فرهنگی امام هادی (ع) برگزار شد.

پایان پیام/74036/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 996760

مهمترین اخبار ایران و جهان: