نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 09:53

انجام عمل جراحی رایگان چشم برای ۴۰ بیمار نیازمند کردستانی

سنندج- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: چشم پزشکان جهادگر کردستانی در اقدامی خیرخواهانه اقدام به انجام عمل جراحی آب مروارید برای ۴۰ بیمار نیازمند در استان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه بیت المقدس کردستان، سرهنگ خلیل جوزی اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر از کادر بهداشتی و درمانی کردستان شامل پزشک، پرستار، ماما، دارویار، بهیار و بهورز عضو بسیج جامعه پزشکی استان هستند.

وی افزود: همزمان با هفته بسیج، فراخوان انجام جراحی چشم (آب مروارید) اعلام شد که ۲۵۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند و بعد از غربالگری و معاینات اولیه، ۴۰ نفر برای دریافت خدمات جراحی چشم انتخاب شدند.

جوری خاطرنشان کرد: در این مدت لوازم مورد نیاز از جمله لنز برای انجام جراحی آب مروارید این افراد خریداری شد.

وی افزود: در مدت چهار روز این ۴۰ نفر در مراکز درمانی، مورد جراحی قرار گرفتند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان اظهار داشت: این نهاد ظرفیت بسیار خوبی برای طرح مردم یاری و ارائه خدمت به اقشار محروم و مستضعف جامعه است و این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.

جوزی افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاییان محروم و مناطق حاشیه نشین شهرها یکی از تأثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هر ساله به مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های بهداشتی و درمانی اجرا می‌شود و هر سال با استقبال بیشتر اعضای بسیج جامعه پزشکی همراه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 966960

مهمترین اخبار ایران و جهان: