نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 11:38

جامعه ما به شدت نیاز دارد که کارگزاران همانند مردم زندگی کنند

رئیس دانشگاه تهران گفت: آنچه جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد و اطمینان عمومی را جلب می‌کند، این است که کارگزاران همانند مردم زندگی کنند و اگر این حس ایجاد شود، بسیاری از مشکلات حل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی در آئین بزرگداشت استاد فقید دکتر عباس شیبانی «مرد ایمان و عمل» که با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و خانواده استاد شیبانی برگزار شد، افزود: حیات پربرکت اجتماعی دکتر عباس شیبانی به دانشگاه تهران گره خورده است. ایشان در سال ۱۳۳۲ به عنوان دانشجو وارد دانشگاه تهران شد، در ایام دانشجویی بارها به زندان افتاد و در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، انسان‌های بزرگی مانند ایشان فداکاری‌ها کردند.

وی افزود: ایشان در دانشکده پزشکی مشغول تحصیل شدند که به دلیل تحمل ۱۳ سال زندان، ۱۷ سال دوران تحصیل ایشان به طول انجامید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تدریس و ایفای نقش در سمت‌های مختلف در دانشگاه تهران، در مشاغل مختلف سیاسی و اجتماعی نیز ایفای نقش نمود.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: دکتر شیبانی به عنوان دانشگاه تهرانی اصیل باعث افتخار دانشگاه تهران است و بخشی از تاریخ دانشگاه تهران به نوعی به شخصیت ایشان گره خورده است که واکاوی خدمات ایشان و نقش‌آفرینی ایشان در جایگاه دانشجو، استاد و رئیس دانشگاه تهران، هر کدام به نوبه خود قابل بررسی است و برای ما درس‌آموخته‌های فراوان بسیاری دارد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه دکتر عباس شیبانی در زمان ریاست در دانشگاه تهران در سال ۶۲ - ۱۳۶۱ خدمات شایانی به دانشگاه تهران داشتند، اظهار داشت: ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران از زمان ایشان آغاز شد، در حالی که خود ایشان در خانه استیجاری به سر می‌برد.

مقیمی، ویژگی‌های شخصیتی دکتر شیبانی و اثرگذاری وی بر اطرافیان و محیط اجتماعی را سرفصلی عنوان کرد که می‌توان مطالعات گسترده‌ای درباره آن انجام داد.

وی گفت: ساده‌زیستی مرحوم شیبانی فقط نه به عنوان ویژگی اخلاقی فردی، بلکه به عنوان یک مدیر و کارگزار نظام اسلامی قابل توجه است. در آنجایی که می‌خواهیم به تبیین نقش شخصیت‌های مهمی که برای به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی و حیات و تداوم انقلاب زحمت کشیده‌اند بپردازیم و آنها را به جامعه معرفی کنیم، دکتر شیبانی دارای جایگاه خاصی است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: قطعاً دکتر شیبانی نیاز به این جلسات ندارد، اما ما نیازمند چنین جلساتی هستیم که رفتار و سلوک و سبک زندگی این انسان فرهیخته را مرور کنیم و بیاموزیم.

مقیمی تاکید کرد: آنچه جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد و اطمینان عمومی را جلب می‌کند، این است که کارگزاران همانند مردم زندگی کنند و اگر این حس و ادراک ایجاد شود، بسیاری از مشکلات از بین می‌رود.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که دکتر عباس شیبانی را «مرد ایمان و عمل» نامیدند، گفت: دکتر شیبانی هم به آرمان‌های انقلاب اسلامی اعتماد راسخ داشت و هم در عمل به این آرمان‌ها پیشرو بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947216

مهمترین اخبار ایران و جهان: