نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 18:41

تمامی مراکز بهداشت خلخال دارای پزشک مقیم هستند

خلخال - رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر هیچ یک از مراکز بهداشت روستاهای پرجمعیت شهرستان خلخال فاقد پزشک مقیم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، عمران خسروی بعدازظهر یکشنبه در بازدید از بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان امام خمینی شهرستان خلخال اظهار کرد: تجهیز بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان خلخال در اولویت مهم و دستور کار مسئولان این شهرستان است.

وی با اشاره به راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان امام خمینی خلخال خاطرنشان کرد: در کنار تجهیزات پزشکی ما نسبت به تأمین نیروی انسانی و کادر درمان مورد نیاز در این بیمارستان نیز اقدام کردیم به طوری که در چند ماه اخیر ۱۴ پزشک متخصص به کادر درمانی بیمارستان امام خمینی خلخال افزوده شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی شهرستان خلخال رفع مشکلات حوزه درمان شهرستان خلخال را مهم و از رویکردهای اصلی برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان خلخال راه‌اندازی شده و با حل مشکلات داروخانه این بیمارستان همه داروهای مورد نیاز مراجعین به بیمارستان امام خمینی این داروها را تهیه می‌کنند.

خسروی از پذیرش ۱۴ پزشک متخصص و فوق تخصص برای حل مشکل کمبود پزشکان متخصص در بخش دولتی درمان این شهرستان در سه ماهه اخیر خبر داد و افزود: با اضافه شدن پزشکان متخصص جدید از جمله یک روانپزشک، چهار پزشک متخصص بیماری‌های زنان و زایمان، بیماری‌های عفونی مشکل کمبود پزشکان متخصص در بخش درمان دولتی این شهرستان برطرف شده است.

وی همچنین از افزایش تعداد پزشکان بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی خلخال خبر داد و افزود: با افزایش پزشکان اورژانس به دوبرابر هم اکنون زمان رسیدگی به بیماران به حداقل کاهش یافته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی شهرستان خلخال از حضور پزشک عمومی درهمه مراکز درمانی مراکز بخش‌ها و روستاهای دارای مرکز بهداشت تابعه این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچکدام از مراکز بهداشت روستاهای پرجمعیت این شهرستان فاقد پزشک مقیم نیست.

خسروی گفت: در بخش آموزش نیز دانشکده علوم پزشکی خلخال با ۴۰۰ دانشجو و ۲۰ عضو هیئت علمی در حال فعالیت است و سال آینده هم در نظر داریم چند رشته تحصیلی به جمع رشته‌های تحصیلی این دانشکده اضافه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 948316

مهمترین اخبار ایران و جهان: