نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 14:37

بارش برف و باران اصفهان را فرا می‌گیرد

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش برف و باران امشب در مناطق جنوب و غرب استان آغاز و فردا پنجشنبه در سراسر اصفهان فراگیر می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سامانه سرد بارشی امروز از سمت مناطق جنوب و غرب وارد استان می‌شود، اظهار داشت: امشب این مناطق از جمله سمیرم، فریدونشهر و بوئین و میاندشت و … بت دریج شاهد بارش پراکنده برف خواهند بود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان به سبب سردی و سکون نسبی جو در مناطق مرکزی و صنعتی امشب و فردا صبح ادامه دارد، افزود: فردا پنجشنبه از اوایل وقت با فراگیر شدن سامانه بارشی در سطح استان، در شهر اصفهان نیز بارندگی و بهبود کیفیت هوا را انتظار داریم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وضعیت جوی سراسر مناطق استان فردا صبح نیمه ابری است و به تدریج بارندگی‌ها فراگیر می‌شود که در مناطق شرق و شمال شرق استان بارش‌ها به صورت باران است و احتمال وقوع روانآب محدود در مناطق شرق استان وجود دارد.

معتمدی اضافه کرد: بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به ویژه جنوب و غرب استان بصورت برف است و در اکثر مناطق بارش باران را انتظار داریم.

وی با بیان اینکه دمای ۲۴ ساعت آینده استان بین ۲ تا پنج درجه سانتیگراد افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بوئین میاندشت با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 954816

مهمترین اخبار ایران و جهان: