نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 23:39

جلوگیری از گسترش خشونت وظیفه اصلی تمام ادیان است

ارومیه - مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: امروز وظیفه همه عالمان و فرهیختگان ادیان در سراسر جهان جلوگیری از گسترش خشونت و عمل به آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماموستا عبدالسلام کریمی روز پنجشنبه، در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت مسیح (ع) در ارومیه افزود: آموزه‌های حضرت عیسی مسیح (ع) می‌تواند صلح، آرامش و عدالت اجتماعی را برای جهانیان به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: اگر تابع انبیا الهی هستیم باید در عمل نیز مانند آنان رفتار کنیم و امروز وظیفه همه عالمان و فرهیختگان ادیان در سراسر جهان است که از گسترش خشونت در میان پیروان ادیان جلوگیری و بر عمل به آموزه‌های دینی و اخلاقی تاکید کنند.

کریمی گفت: تمام ادیان آسمانی از اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت آمده‌اند تا بشر را از جهل، ظلم و بی‌عدالتی به سوی عقلانیت، آرامش و عدالت اجتماعی دعوت کنند، حضرت عیسی مسیح (ع) نیز همچون تمام پیام‌آوران بزرگ الهی، منادی مهرورزی، صلح و انسانیت برای جهانیان بود.

شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مسئولان استانی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر آشوری در ارومیه و ۳۰۰ نفر آشوری در سلماس حضور دارند.

وی افزود: جمعیت آشوری اولین قومی است که ۳ هزار سال پیش وارد ایران شده و پایبند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

توماس میرم اسقف اعظم آشوری کلدانی کاتولیک ارومیه نیز در این مراسم گفت: ایران از دیرباز ماوایی امن برای تمام اقوام و باورها بوده و امروز نیز اقوام مختلف با کمال محبت در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: این عید، عید برادری و انسان دوستی است و حضور اقوام مختلف در مناسبت‌های مذهبی زیباترین نماد جمهوری اسلامی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957616

مهمترین اخبار ایران و جهان: