نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 15:41

دهه فجر فرصتی مناسب برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است

اراک- استاندار مرکزی گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای باطل کردن توطئه‌های دشمنان در ابعاد مختلف است و قطعاً می‌توان در این ایام اقدامات بزرگی انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر شنبه در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: انتظار است جلسات تخصصی کمیته‌های عضو ستاد دهه فجر انقلاب را طی هفته اخیر برگزار کنند و تقسیم وظایف‌ها صورت گیرد و برای جلسات آینده با آمادگی وارد شوند.

وی افزود: در خصوص ایام الله دهه فجر نیازمند کار جدی و ابتکاری داریم و دهه فجر فرصتی مناسب برای باطل کردن توطئه‌های دشمنان در ابعاد مختلف است و قطعاً می‌توان در این ایام اقدامات بزرگی انجام داد.

استاندار مرکزی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بعد از دوره فراگیری کرونا بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های عظیم دانشگاه‌ها و مدارس یک فرصت خوب برای انجام اقدامات مبتکرانه و خلاقانه برای نسل جوان و نوجوان ایجاد کرده و با رویکرد جهاد تبیین باید دستاوردهای نظام اسلامی بیان شود.

وی با تاکید براینکه تحول در حوزه محتوایی دهه فجر یک ضرورت مهم است، گفت: نخبگان و جوانان با انگیزه زیادی در استان وجود دارد و باید ایده‌ها و نظرات مبتکرانه جمع آوری شود و برای اجرای پیشنهادات مؤثر برنامه ریزی کرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی در ایام الله دهه فجر بسیار مهم و حیاتی است، افزود: باید با هم افزایی و مشارکت همه جانبه از ظرفیت‌های رسانه‌ای به شکل هنرمندانه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فضاسازی شهری نیازمند یک کار جدی و ابتکاری با محتوای اثرگذار است، گفت: سیمای فرهنگی شهر باید رنگ و بوی انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام بگیرد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای کمیته‌های تخصصی خدمت رسانی به مردم و حضور مدیران در جمع مرد، و خصوصاً مناطق روستایی و حاشیه نشین است و این می‌تواند با برگزاری میزهای خدمت عملیاتی محقق شود.

وی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان باید مورد توجه ویژه کمیته‌های دهه مبارک فجر در استان مرکزی قرار داشته و سرفصل جدید در خصوص نسل جوان جامعه در کمیته‌ها باز شود.

مخلص الائمه ادامه داد: هفته فرهنگی خمین با عنوان بر آستان خمین از روز گذشته شروع شده و تا ۳۰ دی‌ماه با محوریت میلاد دو نور حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) ادامه دارد.

وی متذکر شد: متأسفانه تاکنون برنامه بزرگ هفته فرهنگی خمین ضریب ملی نداشته است و نیاز است رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی در این خصوص برنامه ریزی جدی شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: نیاز است برنامه‌ها و اقدامات توسط کمیته‌ها به صورت استانی دیده شود و نگاه مدیران استانی و همه شهرستان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه ا رزیابی کمیته‌ها باید مورد توجه باشد، گفت: با ارزیابی برنامه‌های دهه مبارک فجر سال گذشته از اجرای برنامه‌هایی ضعیف در دهه مبارک فجر امسال خودداری شود.

مخلص الائمه با یادآوری نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: نیاز است کمیته‌ای بر اساس شعار امسال و با محوریت اقدامات دانش بنیان در استان تشکیل با ریاست رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی تشکیل شود و ایده‌ها به صورت برگزاری نمایشگاه در معرض دید مردم قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 976560

مهمترین اخبار ایران و جهان: