نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 13:01

تقویت دانشگاه کردستان نیازمند نگاه ویژه در تخصیص بودجه است

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس گفت: تقویت دانشگاه کردستان در حوزه زیرساختی نیازمند نگاه ویژه در تخصیص بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحیمی در جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: عدم حضور سایر نمایندگان مجلس در این مراسم را عضویت 3 نماینده در کمیسیون تلفیق است.

وی خاطرنشان کرد: روسای قبلی دانشگاه کردستان و رئیس جدید از مفاخر استان کردستان هستند و از اینکه این مسئولیت در بین این عزیزان دست به دست می شود موجب خرسندی جامعه علمی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با بیان اینکه بازگو کردن افتخارات دانشگاه کردستان در مجال این جلسه نمی‌گنجد، گفت: توفیقات و پیشرفت های خوبی در دانشگاه کردستان در طول چندین سال اخیر به دست آمده است.

وی اضافه کرد: فرهنگی بودن یکی از تافتخارات استان کردستان است و یکی از مولفه‌های تقویت این جایگاه وجود همین زیرساخت‌ها علمی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ارتقای این جایگاه نیازمند توجه ویژه مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس است خطاب به وزیر علوم، عنوان کرد: ما از رشدهای 60 درصدی در بودجه خبر داریم انتظار داریم در رشد بودجه‌ای نگاه مثبت به استان داشته باشد تا شاهد کاهش فاصله‌ها با میانگین کشور باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس اضافه کرد: یکی از ابزار و مولفه‌هایی که می‌تواند به توسعه و رشد استان کمک کند حوزه فرهنگی است و توجه به این حوزه است.

وی با بیان اینکه در کنار سایر تریبون.ها که می‌تواند در رشد فرهنگی استان نقش‌آفرین باشد باید به دانشگاه‌ها توجه جدی صورت بگیرد، گفت: یکی از ابزارها و پیش‌نیازها ایجاد دانشگاه هنر در دانشگاه کردستان و بخش پژوهشگری دانشگاه و مقاطع بالاتر در رشته.های مختلف است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات در پذیرش دانشجویان موضوع بومی گزینی است انتظار داریم این موضوع کاملا حذف و یا ظرفیت‌ها در این بخش افزایش پیدا کند.

وی افزود: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر استان نیازمند توسعه هرچه بیشتر است در این راستا نیاز به حمایت مسئولان در کشور هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با بیان اینکه دانشگاه کردستان بیشترین آمار دانشجویان را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به این حجم دانشجو توسعه زیرساخت های خوابگاهی و غیره از ضرورت‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: عدالت آموزشی و توسعه دانشگاه ها از برنامه های مطرح شده شما بوده که انتظار داریم به این دو شعار جامه عمل بپوشانید.

وی به توان و ظرفیت بالای دانشگاه کردستان در جذب دانشجویان خارجی گریزی زد و گفت: این دانشجویان می.توانند سفیران خوبی برای کشور و استان ما باشند باید در این راستا حمایت‌های مختلف صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس اضافه کرد: در بدنه کارشناسی و هیئت علمی در دانشگاه کردستان کمبود و نقاط ضعفی داریم باید به دور از مسائل حاشیه ای اقدامات اساسی در این حوزه انجام شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 976116

مهمترین اخبار ایران و جهان: