نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 19:53

۱۰ هکتار پروژه‌ آبخیزداری با مشارکت مردم در مهدی‌شهر انجام شد

مهدی‌شهر- رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بابیان اینکه به دنبال گسترش تعامل مردم با منابع طبیعی هستیم، گفت: ۱۰ هکتار پروژه‌ آبخیزداری با مشارکت مردم در مهدی‌شهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر واحد مطلق غروب شنبه در جلسه با فعالان محیط زیست به میزبانی اداره منابع طبیعی مهدی شهر ضمن بیان اینکه هر کجا مردم در پای کار حضور داشتند شاهد پیشرفت سریع‌تر و بهتر امور بودیم، ابراز داشت: جلب مشارکت مردم یکی از راه‌های مؤثر در راستای کاهش تخریب محیط زیست و منابع طبیعی به شمار می‌رود لذا گسترش این رابطه در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه از جمله ثمرات حضور مردم و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با منابع طبیعی کمک به احیای این سرمایه ارزشمند خدادادی است، افزود: انجام ۱۰ هکتار پروژه آبخیزداری طی سال گذشته با مشارکت مردم در مهدی‌شهر از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر با بیان اینکه جذب دانش آموزان و بهره‌گیری از آموزش و پرورش دیگر مورد تأثیر گذار در کاهش تخریب منابع طبیعی است، ابراز داشت: افزون بر هزار نفر در این شهرستان یک همیار طبیعت هستند که در کنار خانواده‌های خود به حفظ منابع طبیعی کمک می‌کنند.

واحد مطلق با بیان اینکه حفاظت از طبیعت باید به صورت مطالبه و فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثری که سال گذشته در این راستا صورت گرفت احیای ۱۰ هکتار عرصه‌های جنگلی در قالب مسئولیت اجتماعی و با کمک فعالان حوزه صنعت و معدن را می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب به عرصه‌های منابع‌طبیعی و محیط زیست باید جلب مشارکت مردم در قالب مسئولیت اجتماعی حفاظت از طبیعت افزایش یابد، افزود: این مهمترین عاملی که سمن‌های محیط زیست به خوبی در آن می‌توانند ایفای نقش کنند و قطعاً منابع طبیعی نیز در کنار مردم برای انجام این مأموریت خطیر یعنی کاهش خسارت به منابع طبیعی ایستاده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961460

مهمترین اخبار ایران و جهان: