نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 11:17

ضرب‌الاجل دادگستری اصفهان برای تعیین تکلیف اموال گمرکی و توقیفی

اصفهان - رئیس‌کل دادگستری اصفهان گفت: موانع ترخیص و واگذاری کالاها و املاک گمرکی، توقیفی و بدون صاحب سریع‌تر شناسایی و برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در نشست فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت تعیین تکلیف اموال بلاصاحب، نبود امکانات نگهداری را علت طولانی شدن ترخیص کالاها دانست و تاکید کرد: باید ظرف یک هفته آمار موجودی کلیه انبارها با شفافیت کامل به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارائه شود.

وی گفت: گمرک، سازمان اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از جمله نهادهایی هستند که متولی نگهداری از برخی کالاها و اموال منقول و غیرمنقولی هستند که باید با طی مراحل قانونی ترخیص یا واگذار شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان، افزود: نهادهای متولی موظف هستند تا در همین زمان روند فرایندهای الکترونیکی خود در این زمینه را به صورت جامع بررسی و نتیجه را به دبیرخانه اعلام کنند.

حجت‌الاسلام جعفری بر لزوم برگزاری فشرده جلسات این کارگروه تاکید کرد و گفت: جلسات این کارگروه باید فشرده و منظم برگزار شود تا صاحبان اموال از بلاتکلیفی خارج و روند ترخیص و واگذاری‌ها با سرعتی قابل قبول طی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964916

مهمترین اخبار ایران و جهان: