نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 12:12

کرمانشاهیان در فصل سرما اهدای خون را فراموش نکنند

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح چتر سرخ گفت: کرمانشاهیان در فصل سرما اهدای خون را فراموش نکنند.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۲۵ مرکز درمانی است که به صورت روزانه نیاز به فراورده‌های خونی دارند و همین موضوع اهمیت اهدای خون به صورت مستمر را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح سراسری «چتر سرخ زندگی» برای اهدای خون، افزود: اهدا کنندگان خون با شرکت در این طرح از ابتدای دی ماه تا پایان فصل زمستان نسبت به اهدای خون اقدام کنند و برخی از فرآورده‌های خونی همچون پلاکت شرایط نگه داری زمانی کمتری دارند و با توجه به نیاز بیماران به این فرآورده شهروندان نسبت به اهدای آن توجه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: خون و فراورده‌های آن در درمان بیماران سرطانی، هموفیلی و… و همچنین در انجام اعمال جراحی روزانه مورد نیاز است.

میرزاده بیان کرد: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه واقع در خیابان بنت الهدی مقابل فرمانداری روزانه از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از هشت و ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و همچنین در مرکز اهدای خون جنب بیمارستان معتضدی در ایام غیرتعطیل طی روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ انجام می‌شود و خونگیری در شهرستانها به صورت سیار انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965060

مهمترین اخبار ایران و جهان: