نیوز سیتی!
30 دی 1401 - 15:19

اقدام پارلمان اروپا به خاطر شکست غربی‌ها در اغتشاشات است/ جلسه فوق‌العاده‌ در کمیسیون امنیت ملی تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اقدام پارلمان اروپا به خاطر شکست غربی‌ها در اغتشاشات اخیر ایران است، گفت: مجلس شورای اسلامی واکنشی جدی نشان خواهد داد و در کمیسیون امنیت ملی نیز جلسه فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران در رابطه با اقدام اخیر ضدایرانی پارلمان اروپا اظهار کرد: اقدام پارلمان اروپا یک اقدام ایضایی و در واکنش به شکست اروپایی‌ها در همراه کردن مردم ایران در اغتشاشات اخیر است که با این عمل خود قصد دارند در حوزه سیاسی و دیپلماتیک علیه کشورمان اقدام کنند.

وی در مورد اقدامات سپاه در کشور و منطقه بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد مردمی است که در امورات مختلفی مانند محرومیت‌زدایی و کمک به مردم در مواقع حساس مانند زلزله و سیل و ارائه خدمات اجتماعی نقش موثری داشته، ثانیا سپاه یک نهاد موثر در مبارزه با تروریسم در کشور و منطقه ما محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سپاه پاسداران در مبارزه با گروه تروریستی داعش تصریح کرد: اقدامات سپاه در مبارزه با داعش اثرات مهمی داشته و حتی بخشی از این تاثیرات، کشورهای اروپایی را هم شامل شده است، زیرا تا پیش از آنکه سپاه نقش کلیدی خود را در شکست داعش اجرا کند، اقدامات و تحرکات این گروه تروریستی به پاریس و بروکسل هم سرایت کرده بود.

عمویی با ذکر آنکه اروپایی‌ها باید بدانند هر اقدام و محاسبه غلط چه آثار منفی بر نحوه عملکرد آنان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هرچند طرف اروپایی یک اقدام غیراجرایی را طراحی کرد ولی مجلس شورای اسلامی واکنشی جدی نشان خواهد داد که در این خصوص جلسات اولیه و مشورت‌هایی را آغاز کرده‌ و در کمیسیون امنیت ملی نیز جلسه فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان آنکه در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای غیرعلنی با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر امور خارجه در روز یکشنبه به منظور واکنش دقیق به این مسئله تشکیل می‌شود، تاکید کرد: واکنش حداقلی این خواهد بود که هر کشوری که قصد تحریم یک نهاد قانونی کشور ما را داشته باشد، ما متقابلا نهادهای نظامی آن را در فهرست تروریستی قرار می‌دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 987060

مهمترین اخبار ایران و جهان: