نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 23:16

اربعین حسینی اوج همگرایی مردم حول محور امام حسین(ع) است

شاهرود- فرماندار شاهرود با بیان اینکه اربعین حسینی اوج همگرایی مردم حول محور امام حسین(ع) است، گفت: اربعین نماد حضور و همراهی مردم بدون توجه به قومیت‌ها و ملیت‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی شامگاه یکشنبه در مراسم تقدیر از موکب‌های اربعین دلدادگان حسینی شاهرود به میزبانی ستلن البرز شرقی با بیان اینکه قدرت مند ترین نماد مذهبی و بزرگترین تجمعی که سالانه برگزار می‌شود اربعین است، تاکید کرد: حضور میلیونی مردم از سراسر دنیا، نشان دهنده اهمیت اربعین است.

وی با بیان اینکه در فضای اربعین چه در کشور عراق و چه برنامه‌هایی که در شهرستان شاهرود داشتیم نشان از فضای همراهی و هم صدایی است که قومیت و ملیت در آن معنایی ندارد، افزود: اربعین حسینی اوج همگرایی مردم حول محور امام حسین (ع) است

فرماندار شاهرود بیان کرد: موکب‌ها تمام تلاششان بر این بود که به تمام زائران خدمت رسانی کنند لذا باید به این فراقومیتی بودن اربعین بیشتر پرداخته شود زیرا امروز در فضایی هستیم که دشمنان می‌خواهند تفرقه را القا کنند.

جلالی بیان کرد: معاندان و دشمنان به ویژه در حوادث اخیر و فتنه‌هایی که ایجاد شده، سرمایه‌های اجتماعی دائماً مورد هجمه واقع شده و بنا بر تخریب آنها است اما شاهد هستیم که رویدادهایی مانند اربعین اوج همگرایی و همراهی مردم بدون هیچ قوم و مذهب و ملیتی را به نمایش جهانیان می‌گذارد و این نشان از اوج ارادت مردم به دستگاه اباعبدالله (ع) دارد.

وی با بیان ایکه موکب داران و هیئت‌های مذهبی با همه عشق و علاقه و ارادتی که به امام حسین (ع) دارند، پای کار اربعین هستند، افزود: در شهرستان شاهرود اربعین دلدادگان حسینی امسال با شکوه خاصی برگزار شد و شاهد حضور پرشور مردم بودیم که قطعاً موکب ها در این نقش آفرینی عمومی حول محور اباعبدالله (ع) موثر بودند.

در این مراسم از موکب داران اربعین دلدادگان حسینی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964060

مهمترین اخبار ایران و جهان: