نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 11:53

۵۲۰۰ بیمار کرمانی زیرپوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفتند/ ارائه رایگان داروی ۸۰ میلیونی بیماران اس‌ام‌آی استان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نشان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج شده‌اند هرچند می‌دانیم تعداد بیماران ما بیش از این تعداد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان را زیرپوشش دارد و افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید خدمات درمانی از طرف بیماران به موسسات درمانی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شده است و هر فردی که دچار یکی از ۱۰۷ بیماری خاص مانند سرطان، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز است می‌تواند در سامانه ‌Bimehsalamatiranian.ir نام‌نویسی کند و مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: هر فرد ایرانی با پوش بیمه یا بدون آن می‌تواند در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نام‌نویسی کند.

جعفری ابراز داشت: حمایت مالی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌نحوی‌ست که نشان بیماری در کنار کدملی نام بیمار ثبت می‌شود و تخفیفات ویژه بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین نوع استفاده مردم ما در معاینه، دارو و خدمات پاراکلینیک، آزمایشگاهی و بستری به‌صورت خودکار و نامحسوس است و تخفیف‌های صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اعمال می‌شود.

جعفری اضافه کرد: همچنین پزشکان ما می‌توانند نشان بیماری خاص را در کنار کد ملی بیمار بزنند و بیماران از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند شوند.

وی به ذکر مثالی درباره بیماران شلی عضلانی نخاعی پرداخت و با اشاره به حضور ۳۲ بیمار در استان کرمان افزود: این بیماران باید در سال شش عدد آمپول اسپیمرازا به قیمت هر عدد ۸۰ میلیون تومان تزریق کنند و این آمپول به‌صورت رایگان برای آنها تزریق می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نشان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج شده‌اند هرچند می‌دانیم تعداد بیماران ما بیش از این تعداد است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 984360

مهمترین اخبار ایران و جهان: