نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 15:48

عمر ناوگان راهداری کشور بالای ۲۵ سال است

اردبیل - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ناوگان راهداری کشور فرسوده و عمری بالای ۲۵ سال دارند که نسبت به نوسازی این ناوگان اقدام خواهد شد.

داریوش امانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان راهداری اعتبار نیاز داریم که از محل اعتبارات سازمان و کمک‌های اعتباری دستگاه‌های دیگر قرار است در راستای نوسازی آنها اقدام کنیم.

وی از فعالیت ۲۲ هزار نیروی انسانی در بدنه راهداری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار نفر از این نیروها در قالب نیروهای شرکتی، مشاوره‌ای، ساعتی و … با ما همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه برای تعیین تکلیف این نیروها برنامه‌های مدونی را در دست اجرا داریم، گفت: با لایحه ساماندهی نیروهای سازمانی که در مجلس مطرح شده است نسبت به تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت این نیروها اقدام خواهیم کرد.

امانی افزود: زمستان امسال در جهت تأمین اطمینان خاطر کاربران و مسافران جاده‌ها ١٢ هزار نیروی راهداری با تلاش شبانه روزی خود با به کارگیری ٩ هزار و ٦٠٠ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری مشغول خدمات رسانی هستند.

وی گفت: بیش از یک هزار و ١٥٠ راهدارخانه در جاده‌ها فعال هستند که از این تعداد ١٠٠ راهدارخانه جدید نسبت به سال گذشته به چرخه عملیاتی راهداری زمستانی سال جاری افزوده شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اقدامات انجام شده در راستای بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری اشاره و بیان کرد: زمستان امسال به ازای هر ٢٥ کیلومتر یک نمک پاش مکانیکی فعال است که می‌تواند در انجام بهتر و سریع‌تر عملیات راهداری زمستانی مؤثرتر باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968060

مهمترین اخبار ایران و جهان: