نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 17:26

هتاکی فرانسه برگرفته از جاهلیت قبل از اسلام است

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه رفتار امروز فرانسه رفتار فرهنگ جاهلیت قبل از اسلام است، بیان کرد: این هتاکی و توهین‌های عصر جاهلیت در حالی صورت می‌گیرد که فرانسه مدعی تمدن می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون قزوینی که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد اظهار کرد: توهین به فرهنگ، مذهب و مقدسات جوامع رفتار جاهلانه است که از قبل از اسلام رواج داشته است، اظهار کرد: اهانت و توهین کردن از صدر اسلام تا به امروز وجود داشته و فرهنگ دوران جاهلیت قبل از اسلام است.

وی ادامه داد: جاهلیت قبل از اسلام نیز از توهین و اهانت به پیامبر (ص) کم نگذاشت اما خدای متعال نفوذ این انسان الهی را در عمق جان انسان‌ها بیشتر کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: پاسخ این اهانت‌ها و هتاکی‌ها نیز در قرآن آمده و خداوند در پاسخ به این هتاکی‌ها می‌فرماید «همه عزت متعلق به خداست، رسول خدا نیز از آن جهت که رسول خدای عزیز است صاحب عزت است، مؤمنین هم از این جهت که به خدا و رسول عزیزش ایمان دارند، صاحب عزت هستند.»

وی با بیان اینکه رفتار امروز فرانسه رفتار فرهنگ جاهلیت قبل از اسلام است، بیان کرد: این هتاکی و توهین‌های عصر جاهلیت در حالی صورت می‌گیرد که فرانسه مدعی تمدن می‌داند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه قوت‌های انقلاب باعث شده ما امروز این رفتارها را از دشمنان ببینیم، اضافه کرد: طبیعتاً در روزگاری که اندیشه اسلامی مرزهای افکار و عقاید جهانیان را فرا نگرفته بود کسی با اسلام کاری نداشت اما حال که بیداری جهانی شیوع پیدا کرده و امید به اندیشه دینی و اسلامی رو به گسترش است طبیعتاً دشمن دست به هر اقدامی خواهد زد.

وی افزود: ریشه اهانت امروز به مرجعیت دینی و سیاسی کشورمان با علت اهانت رژیم طاغوتی در سال ۵۷ به امام خمینی (ره) یکی است و این دو را نمی‌توان جدا از یکدیگر دانست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: فرانسه که در روزگاری استقلال داشت امروز منویات صهیونیستی آمریکایی را به اجرا در می‌آورد و مجری دستورات صهیونیست‌ها شده است.

وی در پایان یادآور شد: به زودی فرانسه سیلی این توهین و هتاکی را دریافت خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968360

مهمترین اخبار ایران و جهان: