نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 09:38

کمربندی سوم اردبیل در اولویت اجرا نیست

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: کمربندی سوم اردبیل در اولویت اجرا نیست و پروژه‌های مهمتر از این در حال اجرا است.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هیچ پیمانکاری راضی نیست که حتی پروژه اجرایی حوزه راهسازی به تأخیر بیفتد و قطعاً تخصیص قطره‌چکانی منابع دولتی، دست و بال ما را در تأمین اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها بسته است.

وی با اظهار شرمندگی از پیمانکاران به رغم تلاش مضاعف در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های راهسازی تصریح کرد: در پروژه‌ای نظیر مشگین‌شهر – سربند ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار داریم در حالی که سعی بر تأمین این منابع در اعتبارات در مدت هشت ماه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: قطعاً پیمانکاران و مشاوران نیز برای اجرای پروژه‌ها باید حق و حقوق پرسنل و سایر نیازمندی‌ها را تأمین کنند که این خود مستلزم تأمین منابع است و سعی ما بر این است تا در حد مقدورات این منابع را تأمین کنیم.

حیدری در مورد ایمنی راه‌ها و پروژه‌های در حال اجرا نیز افزود: با تأییدیه راهداری و پلیس راه، ما در مسیرهای مختلف پروژه‌های اجرایی را به زیر بار ترافیک می‌بریم و امسال ۵۰ کیلومتر بهره‌برداری از بزرگراه‌ها با تکمیل این مسیرها و نصب علائم، تابلوها، گاردریل و همچنین خط‌کشی مسیر انجام شد تا شاهد بهره‌برداری از این میزان بزرگراه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل از لحاظ ایمنی جاده‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و قطعاً تمام تلاش اداره کل راه و شهرسازی و راهداری بر این است تا پروژه‌های حوزه راه استان را با ایمنی کامل به زیر بار ترافیک ببرد.

حیدری اضافه کرد: از لحاظ مشخصات هندسی، راه‌های استان اردبیل هیچ مشکلی ندارند و قطعاً رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌توانند تردد ایمنی را داشته باشند.

سرعت بالا عامل تصادف محور پارس‌آّباد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: عمده دلیل تصادفات در محور پارس‌آباد – سربند به مشگین‌شهر سرعت غیرمجاز رانندگانی است که سعی می‌کنند این مسیر را با سرعت تمام طی کنند.

وی تصریح کرد: ما تا پایان امسال به شکل کامل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر را به بهره‌برداری می‌رسانیم و بزرگراه مشگین به سمت سربند و پارس‌آّباد نیز در سه قطعه در حال اجرا است که با تأمین اعتبار از محل تهاتر نفت به راحتی می‌توان به اجرای این پروژه سرعت داد.

حیدری گفت: رانندگان باید در تردد از این مسیر در کنار رعایت سرعت مطمئنه، به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه کرده و شرایط مطلوبی را در ایمنی تردد به وجود آورند.

وی افزود: در فصل گرما عمده فعالیت ما متوجه روسازی و آسفالت و در فصل زمستان نیز متوجه تأمین مصالح است تا ما بتوانیم عملیات اجرایی را به سرانجام برسانیم.

حیدری در مورد کمربندی سوم اردبیل نیز خاطرنشان کرد: این پروژه بسیار سنگین و حیاتی است و به طول ۵۷ کیلومتر در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: واریانت غربی این پروژه واگذار شده ولی به دلیل محدودیت منابع مالی، اداره کل فعلاً اولویتی را برای تکمیل این پروژه قائل نشده و ما با اولویت راه‌های شریانی تأمین و تخصیص منابع را انجام می‌دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941760

مهمترین اخبار ایران و جهان: