نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 17:49

دفاع مصمم شهدا از جایگاه ولایت/مسئولان رهرو راه شهدا باشند

اردبیل- رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: شهدا برای دفاع از جایگاه ولایت جان خود را نثار کردند و این جان نثاری در وصیت نامه همه شهدا دیده می شود و عموم مردم را نیز به آن سفارش کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تشییع پیکر شهید گمنام در محوطه صدا و سیمای مرکز استان اردبیل اظهار کرد: شهدا برای دفاع از جایگاه ولایت جان خود را نثار کردند و این جان نثاری در وصیت نامه همه شهدا دیده می‌شود و عموم مردم را نیز به آن سفارش کردند.

وی بیان کرد: بنابر متون اسلامی و روایت متعدد از ائمه معصومین (ع) شهدا از شفاعت کنندگان روز قیامت نیز محسوب می‌شوند که حمایت و اطاعت از ولایت فقیه در کنار ترویج فرهنگ صلح و سازش، فرهنگ ایثار و شهادت خواسته و پیام شهدا به مردم و مسئولین است.

رئیس دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مسئولان باید در برابر مردم به نحوی که شهدا عمل کردند وارد میدان عمل شوند و رهرو راه شهدا باشند، ادامه داد: ایثار و از خودگذشتگی و استقامت در برابر دشمنان ارزشمندترین پیام شهدا به مردم و مسئولان است.

حجت‌الاسلام کثیرلو به وقایع اخیر کشور اشاره کرد و افزود: باطل محکوم به فنا است و آنچه خواهد ماند حق و حقیقت است بنابراین حجاب فاطمی و صبر و بصیرت زینبی سفارش شهدا به بانوان و خواهران است و شهدا در وصیت نامه‌های خود مکرر از بانوان خواستند با حفظ حجاب خود، از سنگرهای عقیدتی خود مراقبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید فریب دروغ رسانه‌ای دشمنان را خورد و همواره باید سعی کرد تا با کسب بصیرت به وصایای شهدا عمل کرده و با محقق کردن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا زمینه ساز ظهور منجی عالم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941060

مهمترین اخبار ایران و جهان: