نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 21:06

با سران صربستان و کوزوو برای رفع تنش دو کشور در ارتباط هستیم

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا از ارتباط با مقامات کوزوو و صربستان برای کاهش تنش ها میان دو طرف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا از تلاش بروکسل و واشنگتن برای کاهش تنش های میان کوزوو و صربستان خبر دادند.

سرویس‌ اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اتحادیه اروپا و ایالات متحده با «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان و «آلبین کورتی» نخست‌وزیر کوزوو به منظور دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیزدر جهت رفع تنش‌های هفته‌های اخیر در مرزها دو کشور، کار می‌کنند.

در بیانیه مشترک سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا آمده است که همکاری با سران دو کشور به منظور کاهش تنش ها و توافق بر سر راه حلی در راستای ثبات، امنیت و رفاه هر دو طرف صورت می گیرد.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دولت ایالات متحده همچنین از کوزوو و صربستان خواستند تا حداکثر خویشتن داری را در پیش بگیرند، اقدامات فوری را نیز به منظورتنش زدایی بی قید و شرط در دستور کار قرار دهند و از تحریکات، تهدیدیا ارعاب همدیگر بپرهیزند.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و دولت آمریکا از تضمین های ارائه شده از سوی کوزوو مبنی بر اینکه هیچ صرب ساکن در این کشور به دلیل تظاهرات مسالمت آمیز بازداشت یا محاکمه نمی شود، استقبال کردند.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای در خصوص تنش ها در کوزوو اعلام کرد که واشنگتن و اتحادیه اروپا از همه طرف‌ها در کوزوو می‌خواهند تا در این زمینه خویشتنداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941316

مهمترین اخبار ایران و جهان: