نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 11:02

گمرک شهرک چرمشهر راه اندازی می‌شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: گمرک شهرک صنعتی چرمشهر با هدف توسعه صادرات، کاهش قاچاق و مهم‌تر از همه ایمنی برای مسیرهای استان و شهرصنعتی البرز راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی سه شنبه شب در جمع اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: فرایند ایزولاسیون امنیتی فرودگاه نیز توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده و معارضین فرودگاه نیز برطرف شد تا به زودی شاهد استفاده قطعی از فرودگاه به شکل باربری و سپس مسافربری باشیم.

وی افزود: موضوع پنجاه به در یک موضوع انحصاری استان قزوین است که ظرفیت ویژه ای دارد و باید از این روز به عنوان یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و گردشگری استفاده و اذهان عمومی کشور را متوجه قزوین بکنیم.

استاندار قزوین تاکید کرد: برای اولین بار دفتر مشترک آب و کشاورزی در استان قزوین با هدف افزایش بهره وری و رضایت کشاورزان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که هم از حیث قاچاق و از حیث ایمنی در استان جای نگرانی داشت موضوع شهرک صنعتی چرم سازی بود.

اعلایی تصریح کرد: محصولات شرکت‌های این شهرک هم از میعانات نفتی و گازی بود باید برای صادرات به گمرک شهرصنعتی البرز انتقال داده می‌شد و پس از دپو باید تشریفات گمرکی انجام می‌داند که خطرات بسیار زیادی را داشت و تلاش کردیم تا با ایجاد یک گمرک در همان شهرک چرمسازی خطرات آن کاهش یابد.

وی ادامه داد: تأسیس این گمرک به توسعه صادرات، کاهش قاچاق و مهم‌تر از همه ایمنی برای مسیرهای استان و شهرصنعتی البرز کمک ویژه ای خواهد کرد.

استاندار قزوین بیان کرد: ایجاد این گمرک یکی از آرزوهای دیرینه بود که این کانون‌های خطرناک وارد شهرصنعتی البرز نشوند که امروز علی رغم بوروکراسی‌های پیچیده انجام شدو

وی تصریح کرد: در بحث کنترل آرد و نان نگاه دولت این بود که قیمت آن افزایش نیابد و موضوع کنترل آن نیز ایده‌ای بود که در قزوین مطرح شد.

این مسئول عنوان کرد: امروز این کار بر اساس یک کار دانش بنیان در قزوین و استان‌های دیگر شروع شده و می‌تواند مقدمه یک جهش در کشور باشد.

استاندار قزوین ادامه داد: با اجرای این طرح تا دی ماه تولید نان در استان قزوین افزایش یافته و مصرف آرد در استان نیز ۷ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: سهمیه آرد نانوایی‌ها در استان که یکی از زمینه‌های فساد و رانت بود برداشته شد و امروز ملاک واگذاری آرد به نانوایی‌ها بر اساس تولید نان است.

اعلایی ادامه داد: عدد یارانه نان در کشور عدد قابل توجهی است و در حد اندازه پروژه‌های عمومی کشور بود که مدیریت آن می‌تواند گام مهمی در توسعه کشور باشد.

وی اظهار کرد: ظرف یک ماه آینده کل کیسه‌های آرد تولیدی استان بارکد خواهند داشت و این بر مدیریت قاچاق آرد کمک خواهد کرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: بر روی افزایش بودجه و کاهش درآمد تکلیفی ما تمرکز کرده‌ایم و همین امر باعث شد تا در بودجه ۱۴۰۲ سهم تکلیفی ما در مالیات کاهش پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012216

مهمترین اخبار ایران و جهان: