نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 15:40

کشت قراردادی گندم مشکل نقدینگی کشاورزان برای کاشت را مرتفع می کند

یاسوج- رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه گفت:در زمان کاشت گندم بیشترکشاورزان مشکل نقدینگی دارند وبه همین دلیل استفاده ازکود رابه تأخیر می‌اندازند که با کشت قراردای این مشکل مرتفع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت الله نریمانی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر با اجرای کشت قراردادی گندم، فرصت مطلوبی برای کشاورزان فراهم شده تا با مشارکت در اجرا، قسمتی از نهاده‌های مورد نیازشان تأمین شود.

وی بیان داشت: با کشت قراردادی و تأمین نهاده‌ها، عملکرد تولید گندم در مزارع افزایش خواهد یافت.

نریمانی تصریح کرد: کشت قراردادی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا انجام می‌شود که علاوه بر حمایت از کشاورزان موجب می‌شود کشور در مسیر خودکفایی گام بردارد و برنامه ریزی اصولی در کشت فراهم شود.

وی افزود: کشاورزانی که تمایل دارند در اجرای این طرح مشارکت کنند، می‌توانند به خانه‌های ترویج و مراکز جهاد کشاورزی کهگیلویه مراجعه کنند.

نریمانی اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند به کارشناسان پهنه خود مراجعه یا از طریق سامانه کشاورزی ثبت نام کنند.

وی افزود: در کشت قراردادی برنامه ریزی لازم برای تولید محصول متناسب با بازار و با هدف گذاری صادراتی انجام می‌شود و این امر از هدر رفت منابع و آب با توجه به وضعیت تنش آبی در حوزه کشاورزی جلوگیری می‌کند.

نریمانی با بیان اینکه در کشت پاییزه سال جاری، ۴۵ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی کشت می‌شوند، گفت: در فصل زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار گندم، ۱۳ هزار هکتار جو و دو هزار هکتار انواع دانه‌های روغنی و حبوبات توسط کشاورزان کشت خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910616

مهمترین اخبار ایران و جهان: