نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 17:36

پروسه مولدسازی دارایی‌های مازاد آموزش و پرورش به کندی پیش می‌رود

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه پروسه مولدسازی دارایی‌های مازاد آموزش و پرورش به کندی پیش می‌رود، گفت: وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی باید جهادی‌تر این موضوع را پیگیری کنند و این اجازه را بدهند که مدارس متروکه و قدیمی تبدیل به مدارس جدید شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو، وجود نیروی کار باکیفیت و با انگیزه در مقطع ابتدایی و متوسطه از ضروریات خواند و اظهار کرد: مجلس در حوزه حمایت از آموزش و پرورش کوتاهی نکرده و به عنوان یک مسئله اصلی، مد نظر دارد. 

وی افزود: یکی از اقدامات مجلس در سال 1401 این بود که اجازه مولد سازی دارایی‌های مازاد وزارتخانه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش را صادر کرد تا آموزش و پرورش با مولد سازی دارایی‌های مازاد بتواند مدارس باکیفیتی را بسازد. 

شاکری با اشاره به اینکه پروسه مولدسازی دارایی‌ها به کندی صورت می‌گیرد و یک واهمه و ترسی وجود دارد، گفت: وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی باید جهادی‌تر این موضوع را پیگیری کنند و این اجازه را بدهند که مدارس متروکه و قدیمی تبدیل به مدارس جدید شود. 

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین از شهرداری‌ها نیز درخواست کرد که همکاری لازم را برای تسهیل‌گری در پروسه صدور مجوز و پروانه تخریب و نوسازی مدارس داشته باشند. 

وی اضافه کرد: گروه‌هایی هستند که اگر مدارس متروکه در اختیارشان قرار داده شود، آنها را بازسازی کرده و هزینه‌ها را هم خودشان تأمین می‌کنند. 

شاکری گفت: برخی تصورشان بر این است که چون تهران پایتخت است و همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی در آن هستند در موقعیت خوبی به سر می‌برد در صورتی که تهران از خیلی سرانه‌ها محروم است و لذا از استاندار جدید تقاضا داریم، در حال حاضر که فصل بودجه است، به سرانه‌های مورد نیاز تهران توجه لازم را داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 911016

مهمترین اخبار ایران و جهان: