نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 12:23

اخذ مجوز احداث راه آهن زاهدان به میرجاوه

زاهدان- عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، گفت: مجوز احداث راه آهن زاهدان به میرجاوه اخذ شده و کلنگ احداث این خط ریلی بزودی باحضور مسئولان به زمین زده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل حسین زهی گفت: با پیگیری‌های مستمری که انجام دادیم پس از سال‌ها انتظار، راه آهن زاهدان به میرجاوه و اتصال به راه آهن سراسری کشور با اخذ مجوزهای لازم، تأمین اعتبار شد و به زودی کلنگ احداثش باحضور مسئولان به زمین زده خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث خط ریلی زاهدان به میرجاوه مسیری مطمئن جهت تبادلات تجاری ایران با کشور پاکستان و سایر کشورهای اطراف خواهد شد راه آهن زاهدان میرجاوه علاوه بر توسعه رشد سهم ایران در ترانزیت بین المللی، باعث اشتغالزایی و توسعه ناوگان مسافربری منطقه نیز خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیستان وبلوچستان به عنوان یک استان مرزی از پتانسیل بالایی برای توسعه برخوردار بوده و استفاده بهینه ازاین ظرفیت‌ها، مشروط به فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی است که مهمترین آن توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل حوزه انتخابیه طی سه سال گذشته پیگیری‌های مستمری انجام دادیم، خوشبختانه بعد از سال‌ها انتظار احداث بزرگراه و باند دوم محورهای اصلی و مهم مواصلاتی حوزه انتخابیه همزمان درحال اجرا هستند و در کنار آن راه آهن زاهدان به خاش هم اخیراً تکمیل و به بهره برداری رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت؛ با اجرای خط راه آهن زاهدان به میرجاوه، مسیری مطمئن جهت تبادلات تجاری بین کشور ایران و پاکستان ایجاد خواهد شد و همچنین با کاهش هزینه‌های حمل نقل برای صادرات و واردات، زمینه رقابت تجار ایرانی با سایر رقبا در بازار پاکستان با صادرات کالای ایرانی نیز فراهم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: راه آهن زاهدان به میرجاوه علاوه بر توسعه رشد سهم ایران در ترانزیت بین المللی، باعث اشتغال زایی و توسعه ناوگان مسافربری منطقه نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرستان مرزی میرجاوه از ویژگی خاصی برای توسعه برخوردار است و مطمئناً با احداث بزرگراه زاهدان میرجاوه و این خط ریلی، تردد ناوگان بین المللی و داخلی در منطقه فراهم خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگ و مثبت اقتصادی، اجتماعی و شناخته شدن پتانسیل‌های فراوان گردشگری و فرهنگی این شهرستان خواهیم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 913916

مهمترین اخبار ایران و جهان: