نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 00:01

ما برای رهایی از غبار دنیاخواهی به شریعت شهدا نیاز داریم

اردبیل - پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه انسان برای رهایی از غبار دنیاخواهی به شریعت شهدا نیازمند است، گفت: شهیدان واسطه فیض رحمانی هستند که توسل به مکتب آنها سعادت را در پی دارد.

عظیم دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهدا آمده‌اند تا گرد و غبار از چهره جامعه بزدایند و مثال شهدا مثال شمع است که خدمتش از نوع سوختن و فانی شدن و پرتو افکندن است تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده است، بنشینند و آرامش یابند.

وی با اشاره به اینکه درک حیات شهدا کار دل‌های پاک و عاری از هوا و شهوت است، خاطرنشان کرد: دل اگر طفل دبستان شهادت باشد حضور جاودانه معلمان طریقت و هدایت را به خوبی می‌شناسد و روز و شب را در کنار مزار آنان سپری می‌کند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان کرد: شهیدان واسطه فیض رحمانی هستند و از این رو همه ما دست گدایی به سوی آنان دراز می‌کنیم تا شفیع همه ما در دنیا و آخرت باشند.

دشتی ادامه داد: شهدا با کسب مدال شهادت حجاب‌های جسم و جان را دریده و در آستان انوار قدسی آرمیده اند و چشم به حقایق غیبی گشوده و ره صد ساله را یک شبه پیموده اند.

وی گفت: ما اگر عظمت شهیدان را درک و با ساحت نورانی آنان به درگاه خدا استغاثه کنیم قطعاً خواسته ما به هدف می‌رسد و غبار سنگین غفلت از چهره دل زدوده می‌شود و در فضای عرفان و روحانیت مزار شهدا جانی دوباره می‌گیرد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما همواره برای رهایی از گردوغبار دنیاخواهی و دل مردگی به شریعه زلال شهیدان نیازمندیم، افزود: اگر با این منظر در محضر شهدا بوده‌ایم قطعاً از ادامه دهندگان راه آنان خواهیم بود وگرنه نامحرمان واقعی حریم آنان هستیم.

دشتی تصریح کرد: هر وقت چهره جامعه غبار آلود می‌شود شهدا می‌آیند غبار از چهره جامعه و کشور می زدایند همان طوری که حدود ۳ ماه است که غبار کینه و دشمنی دشمنان بر کشورمان سایه انداخته و اصل نظام، اصل ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا آمده‌اند تا بگویند ایراد کار کجاست و چه کسانی این غائله را به وجود آورده اند، اظهار کرد: شهدا آمده‌اند به ما بگویند دوست و دشمن خودتان را خوب بشناسید و فریب فتنه گران را نخورید.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان کرد: شهدا آمده اند تا بگویند از جدایی و نفاق دوری کنید که شخص دور از مردم و رهبری در کمین شیطان گیر می‌کند و به راستی که شهدا آمده اند تا مسیر را برای ما روشن کنند.

دشتی خاطرنشان کرد: به زعم شهدا رهبری امت اسلامی مسیر عمومی حرکت جامعه و جهت مبارزه را معلوم و نیروهای امت را در آن مسیر بسیج می‌کند.

وی افزود: رهبری اسلام همیشه توجه امت را به سوی دشمن اصلی و نقطه اصلی آشوب‌ها جلب و از گشوده شدن جبهه داخلی جلوگیری می‌کند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا آمده اند یادآوری کنند که مردم ولی نعمت کشور هستند قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاری‌های آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید.

دشتی اظهار کرد: شهدا آمده‌اند بگویند ما امروز دچار مشکل هستیم و نمی‌شود مشکلات مردم و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت بلکه مسئولین باید این مشکلات را جدی بگیرند.

وی مسئله بیکاری و رکود را مهمترین مشکل اعلام کرد و گفت: بخش عمده این مشکلات نیز به مدیریت برمی‌گردد چرا که بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ممکن است مرتبط با تحریم‌ها باشد اما باید در مدیریت کشور نیز تجدیدنظر صورت گرفته و در این زمینه درست عمل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929360

مهمترین اخبار ایران و جهان: