نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 23:07

ظرفیت‌های استان قزوین با برنامه‌ریزی مناسب به نسل جوان معرفی شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب ظرفیت‌های استان قزوین اعم از شرکت‌های موفق و دانش بنیان در قالب راهیان پیشرفت مورد بازدید نسل جوان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین در زمینه کشاورزی ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دارد و ورود شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه در تولید گیاهان دارویی می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: استان قزوین باید در طرح‌های پرچمدار در حوزه آب و کشاورزی ورود جدی داشته باشد چرا که این استان ایده‌های بسیار جذابی را در حوزه‌های بهره وری از آب دنبال می‌کند که می‌تواند در سطح کشور تأثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: در صورت اجرایی شدن بازار آب در استان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی نیاز به مشاوره در حوزه مدیریت آب دارند که تمامی آنها نیازمند ورود شرکت‌های دانش بنیان است.

اعلایی با بیان اینکه لازم نیست رویدادهای آموزشی و تجربی کشاورزی حتماً در حوزه دانشی باشد و این رویدادها باید در حوزه اقتصادی، تأمین مالی و غیره هم اجرایی شود، گفت: برای مثال امروز موضوع تولید زیتون در استان بسیار پررونق است که در زمینه نحوه فروش و طراحی تولید روغن زیتون، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ورود کنند تا بدین وسیله هم به سلامت و هم به کشاورزی کمک کنند.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت احیای دشت قزوین با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری اظهار داشت: برگزاری همایش با موضوع احیای دشت قزوین در دستور کار این ستاد قرار گیرد تا صاحب نظران حوزه کشاورزی ایده‌های خود را در زمینه چگونگی احیای این دشت مطرح کنند.

وی گفت: اگر راهیان پیشرفت بخواهد غیر مؤثر و بی هدف برگزار شود، برگزار نشود بهتر است و باید با یک سازوکار و برنامه ریزی مناسب شرکت‌های موفق و دانش بنیان مورد بازدید قرار گیرد و افرادی باشند که در این بازدیدها به سوالات مختلف دانشجویان پاسخ دهند.

اعلایی افزود: استان قزوین به اندازه کافی در زمینه راهیان پیشرفت ظرفیت دارد و می‌تواند مورد استفاده دانشجویان و دانش آموزان قرار گیرد، البته در این زمینه واحدهای صنعتی هم می‌توانند داوطلب باشند و ظرفیت‌های خود را به نسل جوان معرفی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916816

مهمترین اخبار ایران و جهان: