نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 11:15

سرفصل‌های مربوط به حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در کتب درسی گنجانده شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم خواست نسبت به تهیه سرفصل‌های لازم در کتب درسی دانش آموزان و کتب دانشگاهی برای حمایت از جوانی جمعیت و خانواده اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در جلسه علنی امروز مجلس و در روند بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد: در مورد باروری، مصوباتی در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دیده شده که سامانه آن راه اندازی شده است و انتظار می‌رود برای کامل شدن پوشش سامانه، وزارت بهداشت تلاش بیشتری کند. از سوی دیگر دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور باید در راستای فرهنگسازی عمومی برای حمایت از خانواده و چهره جوانی جمعیت فعالیت داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: علی رغم اینکه در این قانون مصوباتی برای افزایش زایمان طبیعی پیش بینی شده است شاهد آن هستیم که روند زایمان طبیعی کاهشی شده است. سازمان برنامه و بودجه نیز باید به تعهدات خود عمل کند. لازم است بودجه ویژه‌ای برای این حوزه در برنامه هفتم دیده شود. تاکنون ریالی از بودجه برای اجرای این قانون اختصاص نیافته است.

نماینده مردم قزوین در ادامه تصریح کرد: یک سال از هفت سال پنجره جمعیتی از دست ما رفته است. موضوع جمعیت کلیدی‌ترین مسئله کشور است و در احکام برنامه هفتم باید به صورت ویژه دیده شود. از زحمات وزیر بهداشت که با ولایت مداری پای این قانون ایستاده است تشکر می‌کنیم.

محمدبیگی در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم نسبت به تهیه سرفصل‌های لازم در کتب درسی دانش آموزان و کتب دانشگاهی برای حمایت از جوانی جمعیت و خانواده اقدام کند. از زحمات آقای رستم قاسمی نیز قدردانی می‌کنیم اما همچنان خانواده‌های سه فرزندی منتظر اجرای احکام مسکن پیش بینی شده در این قانون و دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 908060

مهمترین اخبار ایران و جهان: