نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 21:36

وزیر دفاع یمن: امنیت دریایی اولویت ما در آینده است

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که امنیت دریایی در آب های منطقه ای اولویت صنعاء در آینده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که امنیت دریایی در آب های منطقه ای اولویت صنعاء در آینده است.

وی افزود: تنگه باب المندب، خلیج عدن، دریای عرب، سقطری و جزایر یمن جزئی از سرزمین یمن هستند که ما بر آنها حاکمیت کامل داریم.

وزیر دفاع یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح همه اقدامات را انجام داده‌ اند تا با هر تحولی که حاکمیت ملی و حاکمیت دریایی را تهدید می‌ کند، قاطعانه و با جدیت برخورد کنند. نیروهای مسلح، رهبران، قهرمانان و وابستگان آنها به دنبال روش‌ های انضباطی برای غارتگران منابع و حقوق مردم ثابت قدم یمن هستند و گزینه‌ های انضباطی وجود دارد که در زمان مناسب اتخاذ و اعلام خواهد شد.

العاطفی یادآور شد: ما گزینه‌ هایی داریم که اگر به آنها متوسل شویم هیچ کس ما را سرزنش نمی ‌کند، چرا که همه امکانات را برای رسیدن به نتیجه مثبت و مطلوب فراهم کرده‌ ایم، دشمن چه بشنود و چه نشنود ما هشدارمان را دادیم. آنچه امروز از اقدامات خصمانه، توطئه‌ آمیز و خرابکارانه گرفته تا محاصره کشور شاهد هستیم، گواه قطعی است که تجاوزگران هیچ گونه صلح و آرامشی را نمی ‌خواهند و هیچگونه تمایل واقعی به برقراری ثبات و صلح در منطقه و احترام به خواست ملت یمن ندارند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال تبدیل جنگ مستقیم خود به درگیری داخلی بین ملت یمن، تحریک آنها چه در استان‌ های آزاد و چه در استان‌ های اشغالی و تکه تکه کردن بافت اجتماعی است.

وزیر دفاع یمن گفت: نیروهای مسلح یمن هرگز اجازه نمی ‌دهند بافت اجتماعی مردم یمن تحت تأثیر قرار گیرد و با تمام تلاش ‌ها برای دستکاری هویت یمن مقابله خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909360

مهمترین اخبار ایران و جهان: