نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 21:53

۳۱ هزار ورزشکار در استان قزوین بیمه می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بنا داریم تا پایان سال آینده ۳۱ هزار ورزشکار حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و آماتور را در استان قزوین بیمه کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس علائی‌مقدم عصر امروز در نشست با رؤسای هیئت‌های ورزشی و مدیران ورزش و جوانان شهرستان‌های استان که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بنا داریم تا پایان سال آینده 31 هزار ورزشکار حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و آماتور را در استان قزوین بیمه کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه برای ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: ورزشکاران ما به دلیل فشار تمرینات و مسابقات همیشه در خطر آسیب‌دیدگی و ازکارافتادگی قرار دارند و به همین خاطر باید توجه به بیمه ورزشکاران به همان اندازه‌ای که بیمه کارگران و مشاغل سخت مورد توجه قرار می‌گیرد، در دستور کار مدیران استانی باشد.

علائی‌مقدم اضافه کرد: در صورت تحقق برنامه‌ یادشده جمعیت ورزشکاران بیمه‌شده استان قزوین 6 رقمی شده و به عدد 100 هزار نفر خواهد رسید که به معنای افزایش 45 درصدی جمعیت ورزشکاران بیمه‌شده استان قزوین است و  می‌تواند پوشش بیمه‌ای ورزشکاران استان را به بیش از 90 درصد افزایش دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از ساماندهی توزیع اعتبارات و بودجه‌های هیئت‌های ورزشی بر اساس عملکردشان خبر داد و گفت: در این حوزه 2 شاخص مهم داریم که اولی جمعیت ورزشکاران بیمه‌شده در هر هیئت ورزشی است و دومی میزان کسب مدال‌های ملی و فراملی توسط هر هیئت ورزشی است.

علائی‌مقدم با بیان اینکه سطح‌بندی اماکن و سالن‌های ورزشی به زودی انجام خواهد شد، افزود: این سطح‌بندی به معنی گران کردن هزینه اجاره این سالن‌ها نیست و در این حوزه بر مبنای تعرفه وزارت ورزش عمل خواهیم کرد. در ضمن اعتقاد داریم هزینه اجاره سالن‌های ورزشی در حال حاضر بسیاراندک است و در این زمینه مشکل ویژه‌ای نداریم.

این مقام مسئول همچنین از راه‌اندازی پایگاه ورزش قهرمانی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پایگاه هر ورزشکاری قبل از اعزام به مسابقات ملی، آسیایی و جهانی باید تست‌های مختلف فنی و آمادگی جسمانی را باید در این پایگاه طی کند و بعد مجوز اعزام او صادر خواهد شد.

علائی‌مقدم ادامه داد: خوشبختانه 5 هیئت فوتبال، فوتسال، والیبال، هندبال و کشتی در راه‌اندازی باشگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق عمل کردند و سایر هیئت‌ها هم باید از این 5 هیئت الگو بگیرند و حداقل در حوزه جذب حامی مالی فعال‌تر باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 936916

مهمترین اخبار ایران و جهان: