نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 16:18

پیکر ۶ شهید گمنام در آذربایجان غربی تشییع می شود

ارومیه - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی از برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام تازه تفحص شده از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس فردا در استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار جلیل وحیدی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پیکر این شهدا روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) در شهرهای ارومیه، سلماس، بازرگان و چایپاره تشییع می‌شود، اظهار کرد: پیکر مطهر این ۶ شهید گمنام از پنجشنبه گذشته وارد استان شده و در این مدت مهمان مردم مناطق مختلف استان و برگزاری آئین‌ها و ویژه برنامه‌های مهمانی لاله‌ها بودند.

وی افزود: پیکر مطهر این شهدای گمنام هفته قبل پس از برگزاری آئین استقبال، از طریق مسیرهای پل سوم خرداد، میدان آزادی، چهار راه ولیعصر، میدان شهدا، میدان ولایت فقیه، سه راه شهید باکری، میدان دفاع مقدس، چهارراه مافی تشییع و به ستاد معراج شهدا منتقل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری مراسم شبی با شهدا با حضور اقشار مختلف مردم از ویژه برنامه‌های ستاد معراج شهدای شهر ارومیه بود.

سرهنگ وحیدی با اشاره به اینکه به درخواست مردم شهرهای مختلف، پیکر شهدا برای تشییع و اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناطق مختلف استان فرستاده شد و مردم با شرکت پرشور در مراسم تشییع این شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند، یادآور شد: کاروان ۶ شهید گمنام در سراسر استان آذربایجان غربی میهمان مردم مناطق مختلف بودند و اکنون به ستاد معراج شهدا منتقل بازگشته‌اند.

وی گفت: برنامه محوری و اصلی تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز سه‌شنبه ۶ دی در میدان انقلاب ارومیه انجام و سپس پیکر مطهر شهدا برای خاکسپاری به محل‌های تیپ ۴۱ هجومی شهید آبشناسان، ستاد مرزبانی استان و آموزشگاه امام سجاد (ع) ارومیه و در شهرستان‌ها نیز به محل پایگاه مقاومت سلماس، پارک شهر بازرگان و روستای چورس شهرستان چایپاره منتقل با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

سرهنگ وحیدی از عموم مردم غیور و شهید پرور استان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، دانش‌آموزان و دانشجویان و جوانان انقلابی دعوت کرد تا در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدای گرانقدر در شهرهای مختلف شرکت کنند.

ششم دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور پیکر ۳۰۰ شهید تشییع می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936216

مهمترین اخبار ایران و جهان: