نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 11:05

دولت برنامه‌ای برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس ندارد

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درباره نظر وزیر کار درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس تصریح کرد: دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است. تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران طی سخنانی ضمن آرزوی شفا برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی این بیماران، به اقدامات دولت در این زمینه اشاره و بیان کرد: دولت صندوقی را برای حمایت و درمان بیماری‌های خاص تشکیل داد و سال اول دولت، 5 هزار میلیارد تومان تأمین منابع صورت گرفت و سال گذشته نیز 7 همت منابع تخصیص داده شد.

وی افزود: 234 قلم داروی خاص تحت پوشش بیمه هستند، 107 بیماری نادر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و کاشت حلزون شنوایی در این دولت رایگان شد. هم‌چنین برای ارتقای عملکرد در این حوزه‌ها، برنامه‌ریزی شده و عملیاتی خواهد شد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: با توجه به آغاز دهه کرامت، رییس‌جمهور به استان قم سفر خواهند داشت و این پانزدهمین سفر استانی ایشان در دور دوم است.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: دور دوم انتخابات در 15 استان برای تعیین تکلیف 45 کرسی مجلس برگزار خواهد شد و در 8 حوزه انتخابیه انتخابات تمام الکترونیک خواهند داشت. حدود 25 هزار دستگاه الکترونیکی توزیع شده تا در برگزاری شاهد سهولت رأی‌گیری باشیم. امیدواریم به صورت پرشور در این مرحله از انتخابات هم حضور یابند.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب از فردا تا 29 اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران با حضور 2600 ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی برپا خواهد بود. هم‌چنین بیش از 360 کتابفروشی هم به صورت مجازی در نمایشگاه فعال هستند. کشور یمن میهمان ویژه این نمایشگاه است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین از امروز تا 21 اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس شاهد برگزاری نمایشگاه اینوتکس با حضور بیش از 400 شرکت دانش‌بنیان هستیم و پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار بازدیدکننده به این نمایشگاه بروند و بیش از 20 کشور جهان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درخصوص مصوبه کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن و برنامه‌های دولت در این زمینه بیان کرد: این طرح با همکاری دولت به تدوین رسید و لایحه‌ی دولت با طرح مجلس تلفیق شد و از نمایندگان نیز قدردانی می‌کنیم که در پیشبرد تصویب این طرح همکاری داشتند. این طرح در حوزه بازار مسکن و اجاره بها کمک خواهد کرد و ضمانت اجراهای خوبی پیش‌بینی کرده و امکان نظارت موثر بر حوزه بنگاه‌های املاک و فعالان این حوزه را فراهم خواهد کرد. این مصوبه به‌زودی با قید فوریت از سوی رییس‌جمهور ابلاغ خواهد شد. سال گذشته تولید و عرضه مسکن افزایش داشت و نظارت بیشتری بر بنگاه‌های املاک صورت گرفت و طرح نهضت ملی مسکن رشد بهتری داشت، پیش‌بینی می‌کنیم امسال بتوانیم بازار اجاره بها را بهتر از قبل کنترل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نظر وزیر کار درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس تصریح کرد: دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است. تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود. دولت در این موضوع لایحه‌ای ندارد.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710260

مهمترین اخبار ایران و جهان: