نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 23:41

منصوری: باید از ظرفیت سفرهای استانی برای گره‌گشایی مسائل استفاده کرد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، گفت: از ظرفیت سفر استانی برای گره‌گشایی مسائل باید بهترین استفاده را کرد. بخشی از مسائل استان البرز مربوط به مسائل اقتصادی است، این استان یک استان صنعتی و اقتصادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جلسه سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های کلان اقتصادی استان البرز با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور و دولت به این استان، اظهار کرد: از ظرفیت سفر استانی برای گره‌گشایی مسائل باید بهترین استفاده را کرد. بخشی از مسائل استان البرز مربوط به مسائل اقتصادی است، این استان یک استان صنعتی و اقتصادی است و ویژگی‌های منحصربه فرد از جمله جمعیت قابل توجه و نزدیکی به تهران دارد که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: هدف برگزاری این نشست، بررسی فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در استان البرز است. تعیین تکلیف وضعیت فرودگاه پیام باید انجام شود. این فرودگاه ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد که الآن کمترین استفاده از آن می‌شود، باید طرحی تدوین کرده و روی میز رئیس‌جمهور بگذاریم تا از این ظرفیت فرودگاه بهره‌برداری کنیم.

منصوری خاطرنشان کرد: برای ساماندهی کردن صنایع در استان البرز باید برنامه‌ریزی کنیم. بافت صنعتی استان البرز کاملا مشابه استان تهران است. ما باید صنایع و شهرک‌های صنعتی را ساماندهی کنیم، زیرا رها کردن آن‌ها به ضرر محیط زیست است.

وی ادامه داد: برخی شهرک‌های صنعتی بدون ضابطه گسترش یافته‌اند و باید آن‌ها را سامان داد. این شهرک‌ها نمی‌توانند وام گرفته یا صادرات داشته باشند، ما نمی‌توانیم آن‌ها را رها کنیم، بلکه باید ساماندهی کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین گفت: باید از تأمین منابع توسط بانک‌ها در استان تشکر کنیم، در دور دوم سفر رئیس‌جمهور هم منابعی برای بانک‌ها در نظر بگیریم که باید صرف هزینه‌های ثابت شود. تخصیص ارز برای طرح‌های مختلف یک دغدغه برای استان است که این مسأله را در دولت پیگیری می‌کنم.

منصوری در پایان خاطرنشان کرد: باید صف تخصیص ارز برای استان را تسریع کنیم. از سویی صندوق توسعه ملی ذخیره بزرگی برای کشور است و استان البرز باید بتواند از این ذخیره استفاده بهتری کند.

پایان پیام.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587916

مهمترین اخبار ایران و جهان: