نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 09:38

پروژه حذف چمن در بلوار امام‌خمینی‌ بجنورد اجرا شد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گفت: در راستای برنامه‌ریزی‌های مدون سازمان در زمینه تغییر الگوی کاشت و حذف تدریجی چمن به عنوان گیاهی با نیاز آبی بالا و جایگزین شدن گیاهان بوته‌ای و سازگار با اقلیم منطقه، پروژه حذف چمن در بلوار امام‌خمینی‌ بجنورد اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، نوروزی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اظهارکرد: در رفیوژ میانی خیابان امام خمینی، حدفاصل میدان کارگر تا میدان خرمشهر، به دلیل کم عرض بودن در زمان آبیاری فضای سبز همواره شاهد جاری شدن آب در سطح خیابان هستیم که این امر باعث لغزندگی خیابان و یخ‌زدگی در فصل سرما می‌گردد و خطراتی را برای شهروندان و خودروهای در حال حرکت در پی دارد.

وی گفت: به دلیل کاهش کیفیت فضای سبز بلوار امام خمینی، افزایش زیبایی و ارتقاء سیما و منظر شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان، بهسازی و اصلاح فضای سبز و طراحی مجدد بلوار از لحاظ عمرانی در دستور کار سازمان و معاونت عمران قرار گرفته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یکی دیگر از دلایل اصلاح فضای سبز بلوار امام خمینی را در راستای برنامه‌ریزی‌های مدون سازمان در زمینه تغییر الگوی کاشت و حذف تدریجی چمن به عنوان گیاهی با نیاز آبی بالا و جایگزین شدن گیاهان بوته‌ای و سازگار با اقلیم منطقه برشمرد و افزود:چمن آن به طور کامل جمع‌آوری و به محل‌های مورد نیاز انتقال یافت.

نوروزی تصریح کرد: اکنون پروژه در مرحله تعویض خط لوله فرسوده آبیاری فضای سبز و اجرای سیستم آبیاری نوین (قطره‌ای) می‌باشد.

وی عنوان کرد: پروژه در حال حاضر دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد و مساحت آن حدود ۱۰۰۰ متر مربع است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588116

مهمترین اخبار ایران و جهان: