نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 09:58

تکاپوی جمهوری‌خواهان برای تخصیص ۱۴.۳ میلیارد دلار به تل‌آویو

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، متن لایحه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن ۱۴.۳ میلیارد دلار بودجه برای رژیم صهیونیستی که هزاران فلسطینی را به شهادت رسانده، تخصیص داده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان آمریکا متن لایحه بودجه برنامه‌ریزی شده برای رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که طبق آن، ۱۴.۳ میلیارد دلار برای کمک به این رژیم جعلی تخصیص داده شده است.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش کرد که لایحه بودجه آمریکا برای رژیم صهیونیستی در حقیقت یک محک جدید برای «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است که به تازگی در این سمت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تاکنون، «توماس ماسی» از ایالت «کنتاکی» و «مارجری تیلر گرین» از ایالت «جورجیا» اعلام کرده‌اند که با این لایحه مخالفت خواهند کرد.

از طرف دیگر، در سنا آمریکا، رهبران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تصریح کرده‌اند که هر بودجه‌ای که برای رژیم صهیونیستی تخصیص داده می‌شود، می‌بایست با بودجه اوکراین و بودجه امنیت مرزی ادغام شود.

جانسون اصرار دارد که هرگونه بودجه تخصیص داده شده برای رژیم صهیونیستی از بودجه کمک به اوکراین مجزا باشد. با این‌حال «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا می‌گوید که بودجه برای اوکراین باید در هر لایحه کمک‌رسانی به غزه گنجانده شود.

از طرف دیگر، «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا روز گذشته (دوشنبه) در جلسه‌ای با حضور «اوکسانا مارکارووا» سفیر اوکراین در ایالات متحده در «لوئیزویل» ایالت کنتاکی، همچنان خواهان گنجاندن بودجه برای اوکراین در هرگونه تخصیص بودجه برای رژیم صهیونیستی شد.

جمهوری‌خواهان سنا در خصوص تلاش مک‌کانل برای مرتبط کردن کمک به اوکراین به بسته کمک به رژیم صهیونیستی دچار اختلاف شده‌اند به طوریکه شماری از جمهوری‌خواهان سنا می‌گویند که باید از اقدام مجلس نمایندگان آمریکا پیروی کرده و در وهله اول بسته کمک میلیاردی به رژیم صهیونیستی را پیش ببرند.

«ریک اسکات» سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در این خصوص گفت: «اول اسرائیل، فکر می کنم این کار درستی است که باید انجام شود. ما دارای اکثریت مجلس نمایندگان هستیم. باید آن‌چه که آن‌ها انجام می‌دهند را دنبال کنیم».

سناتور «جاش هاولی» منتقد سرسخت کمک به اوکراین، راهبرد مک کانل برای کمک هم زمان به اوکراین و رژیم صهیونیستی را «اشتباه» دانست و استدلال کرد که چنین اقدامی، روند کمک‌رسانی به رژیم صهیونیستی را کند می‌کند.

پیش از این در اواسط مهر‌ماه، رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده بودند که دولت بایدن در صدد است از تحولات اراضی اشغالی به نفع خود استفاده کرده است و در بسته کمک‌های اضطراری به رژیم صهیونیستی، بند کمک به اوکراین را نیز بگنجاند.  (جزئیات بیشتر)

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به فکر چاره برای تخصیص بودجه برای اوکراین به منظور نبرد با روسیه است که پیش از این، جمهوری‌خواهان با حذف بودجه اوکراین، حاضر شدند به لایحه بودجه فدرال رأی مثبت دهند تا دولت آمریکا برای یک بازه زمانی موقت ۴۵ روزه باز بماند.

جمهوری‌خواهان کنگره درحالی برای کمک چند میلیاردی به رژیم موقت به تکاپو افتاده‌اند که گزارش‌ رسانه‌ها از تحولات اراضی اشغالی حاکی از اوج جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه است به طوریکه منابع فلسطینی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند در پی ۲۳ روز حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۸۳۰۶ نفر به شهادت رسیده و ۲۱ هزار و ۴۸ تن نیز مجروح شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556116

مهمترین اخبار ایران و جهان: