نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 09:50

۸۱۲ نفر البرزی متقاضی فرزندخواندگی در انتظار هستند

مدیرکل بهزیستی استان البرز، گفت: در حال حاضر هشتصد و دوازده نفر پشت نوبت دریافت این خدمت هستند.

وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص موضوع فرزندخواندگی، گفت: با نگاه خیرخواهانه مردم متقاضیان و دریافت فرزند پذیری زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشتصد و دوازده نفر پشت نوبت دریافت این خدمت هستند، بیان کرد: همه فرآیند فرزندخواندگی از سال ۱۳۹۹ براساس سامانه‌ای انجام می‌شود.

محمدی‌فلاح در پاسخ به این سوال که تعداد افراد متقاضی بخش قابل توجه‌ای از فرزندان تحت سرپرست بهزیستی کودکان بد سرپرست هستند و امکان واگذاری آنها را به عنوان فرزندخواندگی نداریم.

وی ادامه داد: فرزندی را می‌توانیم به فرزندخواندگی واگذار کنیم که براساس قاضی و مقام قضائی صلب حضانت شده باشد.

محمدی فلاح گفت: به دلیل اینکه کودکان در مراکز بتوانند از آغوش گرم خانواده بهره‌مند شوند طرحی‌ تحت عنوان امین موقت داریم که اخیرا با هماهنگی و همیاری سیستم قضایی اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: در طرحی تحت عنوان مهمان می‌توانیم کودکان بدسرپرست را به عنوان مهمان به خانواده‌ها واگذار کنیم.

محمدی فلاح در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، گفت: مددجویانی بهزیستی که ثبت نام کردند سهم اولیه آورده را بهزیستی پرداخت می‌کند و کمک بلاعوض هم انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل جا نمایی زمین که توسط مسکن و شهرسازی باید انجام شود مسیر فرآیند کند شده است.

محمدی فلاح ادامه داد: نیاز ویژه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی موضوع مسکن است امیدواریم تسریع شود تا بتوانیم به تعهداتی که نسبت به جامعه هدف داریم درست انجام دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554916

مهمترین اخبار ایران و جهان: