نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 13:56

کمک 1.8 میلیون دلاری دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت به قزاقستان

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت 1.8 میلیون دلار برای توسعه مراقبت‌های بهداشتی در قزاقستان اختصاص خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، در هفتاد و سومین نشست کمیته منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای اروپا (ERC)، نمایندگان وزارت بهداشت قزاقستان و دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی توافقنامه همکاری دو ساله را برای سال‌های 2024-2025 امضا شد.

«آژا‌ر گینیات» وزیر بهداشت قزاقستان در جریان نشست در دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان بهداشت جهانی گفت: به عنوان بخشی از توافقنامه همکاری که امروز با دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا امضا شد، تصمیم به اختصاص 1.8 میلیون دلار برای توسعه مراقبت‌های بهداشتی ما گرفته شد.

وزیر امور خارجه قزاقستان تصریح کرد: این بودجه برای موارد پشتیبانی تخصصی، روش شناختی و فنی برای افزایش ظرفیت کادر پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی مادر، نوزاد، کودک و نوجوان، مبارزه با سرطان و سایر بیماری‌های غیر واگیر، اچ آی وی، ایدز، سل، آموزش پرسنل پزشکی و آموزش جمعیت استفاده می‌شود.

گینیات به اهمیت ویژه کنفرانس جهانی مراقبت‌های بهداشتی اولیه و هفتاد و سومین نشست کمیته منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای اروپا که در آستانه برگزار شد، اشاره کرد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، متخصصان بیش از 80 کشور عضو منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی و همچنین نمایندگان سازمان‌های شریک و جامعه مدنی در آنها حضور داشتند.

«هانس کلوگه» مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت، در جریان این نشست گفت: رئیس جمهور قزاقستان یک تشکیلات ائتلافی از کشورهای دوست در زمینه مراقبت‌های بهداشتی اولیه‌ پیشنهاد کرد . در بسیاری از کشورها، وضعیت مراقبت‌های بهداشتی اولیه به خوبی قزاقستان نیست، آنها عمدتا به سرمایه گذاری در فناوری‌های گران‌قیمت اقدام می‌کنند. از زمان همه‌گیری کووید-19، ما درک کردیم که کشورهایی با سطح بالایی از توسعه مراقبت‌های بهداشتی اولیه بهترین نتایج را در حفاظت از جمعیت نشان دادند.

وی در پایان گفت: ابتکار تشکیل ائتلاف در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551260

مهمترین اخبار ایران و جهان: