نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 14:29

رونمایی از«امین و ثمین ایرانی» در چهارمین پویش کودکان سایبری

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از برگزاری چهارمین پویش کودکان سایبری و رونمایی از«امین و ثمین ایرانی» خبر داد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا سرهنگ علی‌محمد رجبی امروز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از برگزاری چهارمین پویش کودکان سایبری خبر داد.

 وی گفت: چهارمین پویش کودکان سایبری پلیس فتا با هدف افزایش آگاهی‌ خانواده‌ها، ارتقاء نقش مدارس، جامعه و سکوهای محتوایی در ایمنی کودکان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

سرهنگ رجبی ضمن تشریح روزشمار این پویش گفت: روز اول با عنوان «کودکان ، ایمنی سایبری»، روز دوم « خانواده، والدگری سایبری»، روز سوم «دوستان، بازیهای سایبری»، روز چهارم «مدرسه، آموزش سایبری»، روز پنجم«جامعه، فرهنگ سایبری»، روز ششم «سکوها، مسئولیت اجتماعی»و روز هفتم به نام « پلیس فتا، حامی کودکان سایبری» نامگذاری شده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با بیان این مطلب که این پویش از ۱۸ الی ۲۴ آذرماه بصورت سراسری در فضای حقیقی و مجازی برگزار می‌شود، افزود: از برنامه‌های این پویش می‌توان به برگزاری مسابقه کتابخوانی و نقاشی در بستر کانال پلیس فتا در بستر شاد با یک میلیارد ریال جایزه ویژه کودکان و نوجوانان، آزمون خودسنجی آشنایی با مفاهیم فرزندپروری در فضای مجازی ویژه والدین ، رونمایی از کتابهای صوتی ویژه کودکان ونوجوانان ، برگزاری نشست علمی با موضوع «مسؤولیت اجتماعی رسانه‌ها در ایمنی کودکان در فضای مجازی» و ده‌ها برنامه دیگر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمین پویش کودکان سایبری از شخصیت‌های« امین و ثمین ایرانی» رونمایی می‌شود؛ این شخصیت‌ها به عنوان همیار پلیس فتا، خانواده و دوستان‌شان را در ایمنی استفاده از فضای مجازی یاری می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597016

مهمترین اخبار ایران و جهان: