نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 11:28

مرادی: رنکینگ 15 به معنای سقوط پتانسیل والیبال نیست

سرپرست جدید فدراسیون والیبال گفت: چند عامل دست به دست هم داد تا رنکینگ ما به 15 نزول کند، اما این به معنای سقوط پتانسیل والیبال نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان 14 آذرماه در حکمی وحید مرادی را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال منصوب کرد. بر این اساس و با توجه درخواست رسانه‌ها وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال امروز یکشنبه 19 آذرماه در نشست خبری ضمن ارائه برنامه‌های این فدراسیون به سئوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد.

این نشست خبری ساعت 9:30 دقیقه در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک آغاز شد و مرادی در ابتدا اظهار داشت: در ابتدا به رسم ورزشی‌ها و ادب باید تشکر و قدردانی کنم از رحمات 17 ساله دکتر داورزنی در فدراسیون والیبال که موفقیت‌های درخشان و چشمگیری به جای بگذارند. بعد از زحمات زنده یاد یزدانی خرم که ایشان بذری را در این رشته کاشتند و تحولی ایجاد کردند، این پرچم به داورزنی سپرده شد و ایشان نیز والیبال ایران را در سطح جهان مطرح کرد. والیبال تنها رشته ورزشی کشورمان است که در سطح جهان مطرح و این موضوع اهمیت این رشته را دوچندان می‌کند. در چند ماه گذشته گمانی زنی‌ها برای رفتن و یاماندن داورزنی بود که منتظر تصمیم نهایی وزارت ورزش و جوانان شدیم که با تمهیدات لازم این اتفاق افتاد.

در بخش سوالات خبرنگاران ابتدا جمشید حمیدی کارشناس و خبرنگار باتجربه والیبال گفت: نیم قرن با والیبال همراه بودیم و فراز و فرودهای زیادی را طی کردیم. این ورزش بیش از 100 سال در ایران قدمت دارد و بخش عمده موفقیت‌های ما در والیبال توسط دکتر داورزنی رخ داده اما این ورزش این روزها حال خوبی ندارد. کارهایی که انجام می‌دهید مهم است که مورد پسند مردم باشد. به عنوان ریش سفید چند پیشنهاد دارم. ساختار فدراسیون والیبال نیازمند تغییر است و خودمحوری در هیچ بخشی از این فدراسیون وجود نداشته باشد. هرکس وارد این مجموعه می‌شود آن را خانه پدری خودش بداند. جذب اعتماد در این فدراسیون بسیار مهم است. بی اعتمادی طی سال های اخیر ریشه دوانده است. حال ناخوش کنونی را به روزگار خوش تبدیل کنید. می توانیم ده بازیکن جوان معرفی کنیم که می‌توانند تحت پوشش فدراسیون تبدیل به ستاره‌های بزرگ شوند. بهنام جلوه کاپیتان سابق تیم ملی  یکی از بزرگان والیبال دچار بیماری سرطان شده و باید دستی به سر و روی کسانی که روزگاری زحمت کشیدند، کشید.

مرادی در پاسخ به این پیشنهادات گفت: به نکات درستی اشاره کردید. ساختار فدراسیون به نوعی خواهد بود که امور اداری روان تر انجام شود. استفاده از نیروهایی که کاربلد هستند و در این رشته ورزشی اهلیت دارند مدنظر است. افرادی که در بخش اداری کار می کنند بیشتر توانایی های مدیریتی شان مدنظر است و اگر به زیور تخصص هم منور باشند که نور الانور است. این موضوع جزء برنامه های فدراسیون والیبال است و امیدوارم دست به دست هم دهیم که همه بتوانیم به کشور عزیزمان به ویژه والیبال خدمت کنیم.

وی افزود: در مراسم معارفه و تکریم دیروز هم گفتم که فدراسیون والیبال در سال گذشته 8 تیم ملی در بخش های مختلف داشت 4 تیم در بخش بانوان و 4 تیم در بخش آقایان که تیم زیر 16 سال قهرمان آسیا شد و نوجوانان نائب قهرمان جهان شد و تیم جوانان ایتالیا را شکست و قهرمان جهان شد. در بخش بزرگسالان دچار ناکامی مقطعی شدیم و اگر تیم تنها نتیجه را واگذار می کرد و بازی خوبی داشت حس ناکامی ایجاد نمی شد. نتایج براساس اشتباهاتی بود که پیش آمد و می توانستیم نتایج بهتری داشته باشیم. چند عامل دست به دست هم داد تا رنکینگ ما به 15 نزول کند. این به معنای سقوط پتانسیل والیبال نیست. امروز پشتوانه سازی قابل توجهی در والیبال صورت گرفته است و ولاسکو هم به این موضوع اشاره کرده بود که ایران دارای پشتوانه های قوی در والیبال است. مردم امیدوار باشند که فرزندانشان خواهند درخشید و والیبال به روزهای طلایی خود باز می‌گردد. در خصوص فردی که اشاره کردید هم آرزوی سلامتی برای همه انسان ها به ویژه تمام ورزشکاران داریم و ما هم هر کاری که بتوانیم انجام وظیفه خواهیم کرد.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599816

مهمترین اخبار ایران و جهان: