نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 07:07

نخست وزیر نروژ: اسرائیل قوانین بشردوستانه در غزه را نقض می‌کند

نخست وزیر نروژ هشدار داده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر عملیات مقاومت فلسطین ناقض قوانین بین‌الملل است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «یوناس گهر استور»، نخست وزیر نروژ در اظهاراتی انتقاد آمیز علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه هشدار داد که اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین  "ناقض قوانین بین‌الملل و اصول تناسب در پاسخ و واکنش" است.

استور در جریان اظهاراتش خطاب به رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که در جریان جنگ و عملیات جنگی بایستی به غیرنظامیان هم توجه شود. همانطور که حقوق بشردوستانه نیز به این اصل کاملا قائل است.

وی ضمن انتقاد از حملات گسترده و خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی در جریان یک مصاحبه عنوان کرد: فکر می‌کنم که اسرائیل از خطوط مشخص در حقوق بشر فراتر رفته است و اصول واکنش متناسب با حمله را به کلی نادیده گرفته است.

این مقام سیاسی دولت نروژ عنوان کرده است که نگرانی اصلی وی به عنوان نخست وزیر این کشور ناشی از عدم اقدام موثر برای ارسال کمک های اضطراری و بشردوستانه به غزه است، به خصوص این که شرایط فعلی در نوار غزه به شدت «فاجعه بار» شده است.

به گفته گهر استور ، عدم موافقت رژیم صهیونیستی برای حذف محاصره غزه و مخالفت با این موضوع که کمک‌های بشردوستانه از سوی کشورهای دیگر به این منطقه ارسال شود، به وضوح "قوانین جنگ و قوانین بشردوستانه " را نقض می‌کند.

حمایت نخست وزیر نروژ از غیرنظامیان غزه در حالی مطرح می‌شود که این کشور حتی روز جمعه با وجود مخالفت‌های بسیار از سوی برخی از کشورهای اروپایی به قطعنامه پیشنهادی سازمان ملل که خواستار برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و دائمی در نوار غزه می‌شد، رای مثبت داد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، تحت تاثیر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۸ هزار و ۳۰۶ نفر به شهادت رسیده‌اند. از این تعداد ۳ هزار و ۴۵۷ نفر کودک و ۲ هزار ۱۳۶ نفر دیگر زن هستند. ضمن اینکه شمار افراد مجروح و زخمی به بالای ۲۱ هزار نفر رسیده است.

با وجود آنکه این ارقام لحظه به لحظه در حال افزایش است، رژیم صهیونیستی دور جدیدی از حملات وحشیانه خود علیه مردم غزه را در قالب عملیات زمینی آغاز کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557216

مهمترین اخبار ایران و جهان: